Клиентите на кои форекс брокери са най-печеливши?
През второто тримесечие на 2011 г. процентът на печелившите клиенти на щатските форекс брокери намалява в сравнение с първите три месеца на годината, според доклад на Майкъл Грийнбърг, публикуван във Foreignmagnates.com.
Oanda се връща на челното място по процент печеливши клиенти (въпреки че процентът намалява в сравнение с първото тримесечие) и остава най-големият щатски форекс брокер по брой на клиентите.
По отношение на класацията трябва да се отбележи, че CitiFX не е включен, тъй като това е банков брокер, регулиран от друга институция, който не е длъжен да предоставя данни за броя на клиентите си и кои от тях са печеливши или губещи. Tradestation също не участва в класацията, тъй като те все още не са предоставили своите данни.
Това, което се вижда от класацията е, че процентът на печелившите клиенти на всички брокери намалява (с изключение на Advanced Markets, чиито данни обаче са незначителни).
Средно понижението е с 4% в сравнение с предходното тримесечие. Според самите брокери това се дължи на нарасналата волатилност по време на второто тримесечие. Факт е, че индивидуалните форекс трейдъри не се справят добре, когато на пазарите има волатилност. Загубите до известна степен се дължат и на използването на ливъридж, тъй като ливъридж + волатилност = на почти сигурна загуба.
Друг интересен факт е резкият спад в броя на клиентите на Interbank FX и FXCM. И двата брокера губят по над 1 600 акаунта, докато OANDA увеличава своите с над 1 000.
Други брокери, които могат да се похвалят с ръст в броя на клиентите през второто тримесечие, са Alpari, GFT и MB. Промените при останалите брокери са незначителни.
Gain Capital успява почти напълно да компенсира загубените акаунти в полза на Tradestation, посредством увеличаването и придобиването на клиентската база на dbFX.
Без участието на Tradestation в класацията общият брой на индивидуалните трейдъри на щатския форекс пазар е намалял с 1 658, но се очаква да излезе на плюс, след като тези данни бъдат публикувани.
Въпреки 7-процентния спад в процента на печелившите си клиенти, OANDA се нарежда на първо място по този показател в САЩ, благодарение на това, че предишният лидер в класацията GFT отчита 10% понижение на печелившите клиенти.