Какво могат да научат конкурентите от Starbucks
На 7 септември 1982 година Хауърд Шулц започва работа в първия магазин Starbucks, който се намира в Сиатъл. По време на командировка в Италия, в Милано и Верона, той решава, че един успешен магазин за кафе трябва да продава повече неща от кафе на зърна. Шефовете му обаче не били съгласни с идеята и той напуснал и основал собствена компания - Il Giornale. През 1987 той купил компанията на бившите си шефове и станал директор на Starbucks Coffee Company.
Днес по света има 16 000 заведения Starbucks.
Какво толкова прави Starbucks, което другите кафенета не правят?
Business Insider цитира нещата, които отличават веригата на Шулц от останалите:
- С помощта на 2 касови апарата и няколко души персонал Starbucks може да обслужи до 200 клиента на час (измерено е в заведение в Бруклин).
- От момента, в който влезе в заведението, искаме да обслужим клиента в рамките на 3 минути, казват от там.
- В Starbucks правенето на капучино и лате се превръщат в нещо като наука, докато в други заведения не правят разлика между капучино и лате, или „кафе с нещо в него". В Starbucks капучино е един шот еспресо, плюс половин чаша мляко на пара и гъст слой пяна отгоре.
Когато правят капучино, млякото се държи на пара 6-8 секунди, а при лате 3-5 секунди. Значение има и температурата, която е различна при различните напитки.
- За да станат бариста, кандидатите за работа минават през много изпити.
- Баристите могат да правят по 4 кафета наведнъж.
- Starbucks твърди, че предлага 87 000 комбинации от кафе, чай и сладкиши.
- Служителите преминават 30-часово обучение над всичко, от това как да правят фрапучино до произхода на кафените зърна.
- Използват се най-модерните машини за кафе
- Компанията плаща здравните осигуровки на служителите, които работят над 20 часа/седмично. Starbucks е похарчила 250 млн. долара за здравни осигуровки през 2009 година.