Покупателната способност по света
Посетете нашата страница във Фейсбук
Когато пътувате по света ставате свидетели на това какви разлики в покупателната способност на населението има. Това, което в една страна е лукс, в друга може да не е нищо особено.
Изданието Economist отдавна използва индекса Big Mac , като сравнява цената на продукта на Макдоналдс в различните държави.
Investopedia.com разгледа някои други разлики в покупателната способност на населението:
Едни и същи храни, различни цени:
Храната е много добър измерител за тези разлики, защото всички ядат яйца, например, а и яйцето си е яйце навсякъде по света.
Говеждото месо струва около 6 долара за килограм в САЩ, 12 долара в Австралия и цели 23 долара в Тайван.
1 литър мляко струва 2.25 долара в САЩ, но само 70 цента в Индия и малко над долар в Бразилия и Южна Африка.
Кафето струва 1 долар за 0.5 кг в Кувейт, 2 долара за същата опаковка в Бразилия и над 14 долара в Южна Африка.
Яйцата, които струват 40 цента в Индия са на цена 5 долара в Австралия.
Бутилката Coca-Cola е еднаква във всички държави. Цената й обаче не е. В САЩ тя може да струва между 1 и 1.89 долара, а в Южна Африка струва 80 цента, докато в Австралия е над 3 долара.
Да оставим храната настрана. Един и съши километраж с такси ще ви струва 1 долар в Делхи, Индия, 7 долара в Кейп Таун, Южна Африка, 14 долара в Токио и 10 долара в Ню Йорк.
Разликата в цените може да се обясни с много и сложни комбинации от фактори. Един от тях са акцизите и данъците, които са различни в различните държави. Това има голямо значение за цената на бензина, например.
В САЩ захарта е много по-скъпа от другите държави, заради тарифи и акцизи, наложени от щатското правителство. На това се дължи и високата популярност на глюкозо-фруктзония сироп - компаниите решили, че им е по-евтино да ползват него в напитките и сладките изделия, отколкото захар. Във Виетнам автомобилите са по-скъпи, заради високи налози върху вноса им.
Четете новини от Profit.bg и във Фейсбук