Най-успешните рекламни договори със знаменитости
През 1930 г. Red Rock Cola за първи път наема спортист за реклама на продукта си - това е бейзболистът Бейб Рут.
Формулата се оказва успешна и от тогава насам, компаниите наемат известни личности - спортисти, певци, актьори, за да рекламират продуктите им. Някои спортисти дори печелят повече от договори за реклама, отколкото от състезания.
Когато компаниите избират звездата, която ще рекламира продукта им, те вземат под внимание много фактори като атрактивния външен вид, интелигентността, имиджа.
Изследвания показват, че цената на акциите на една компания се увеличава средно с 1% за тримесечието, след като е обявен договор с известна личност, а продажбите скачат със средно 4%. Последните нарастват още повече, ако спортистът междувременно постигне успех като олимпийска титла и др.
Има знаменитости като Бети Уайт, Том Ханкс, Дензъл Уошингтън, които почти всеки харесва и в общественото мнение има много малко негативни отзиви за тях. Те са златна мина за компаниите, защото всеки иска те да рекламират неговия продукт. Други като Линдзи Лоън, Парис Хилтън и напоследък Тайгур Уудс не се славят с много добро реноме и компаниите не искат да рискуват с тях.
От Investopedia посочват 6 известни личности, които бяха избрани от големи компании и това се оказа много печеливш ход:
Майкъл Джордан
През 1984 г. Nike подписва договор с Майкъл Джордан, което се оказва най-успешната рекламна кампания в историята. Те подписват преди Джордан да започне да играе в NBA. Той току ще е излязъл от колежа и Nike му предлага 500 000 долара, плюс собствена линия маратонки.
The Jordan Brand днес е дъщерна компания на Nike, която носи 1 млрд. долара за 2009 г. Това е около 5% от всички приходи на компанията. Марката има 10.8% от пазара на маратонки в САЩ и 75% от пазара на маратонки за баскетбол в САЩ.
Мария Шарапова
Тя за първи път прикова внимание към себе си, когато беше само на 17 г. и победи Серина Уилямс във финала на Уимбълдън. Шарапова е спечелила 16 млн. долара в кариерата си от тенис и много повече от реклама.
През януари 2010 г. тя поднови контракта си с Nike, който е 70 млн. долара за следващите 6 години. Това е най-печелившият договор за жена- спортист.
Тя е най-добре платената спортистка в света вече 7 поредни години в света. Тя печели по най-малко два пъти приходите на която и да е друга спортистка. Например, за 2010 г. Шарапова е заработила 25 млн. долара, докато номер 1 в тениса в момента Каролин Вознячки е спечелила 12.5 млн. долара.
Освен Nike, Шарапова рекламира още Canon, Motorola, Colgate, Palmolive, Prince, Tiffany и Evian.
Уилям Шатнър
Канадският актьор е рекламно лица на Priceline. Компанията бе изправена пред трудни времена след терористичните атаки от 11-ти септември, но реши да промени имиджа си, като наблегне на хотелите, вместо на самолетните пътувания. Говори се, че Шатнър е направил стотици милиони долари от сделката си с Priceline от тогава насам.
Джъстин Бийбър
Между май 2010 - май 2011 Джъстин Бийбър е спечелил 53 млн. долара. От тях 40 млн. долара са от турнето му и 13 млн. долара от реклами и продажба на музика. Той рекламира лак за нокти One Less Lonely Girl - марка, която се продава само в Walmart. Няколко седмици след като той стана рекламно лице, лакът бе изкупен в над 3000 магазина.
Той рекламира и Proactiv, която произвежда продукти срещу акне. За това той е получил между 12 и 15 млн. долара за година. В първия ден на сделката клипът на Бийбър за Proactiv бе свален 125 000 и гледан 500 000 пъти в YouTube. Марката се рекламира и от други известни музиканти като Джесика Симпсън, Кейти Пери и Аврил Лавин.
U2
През 2004 г. група U2 станаха рекламни лица на iPod. Продуктът бе рекламира още от Black Eyed Peas и N.E.R.D.
72 часа след обявяването на привличането на U2 акциите на компанията достигнаха 52-седмичен пик. Сингълът на U2 Vertigo бе пуснат първо на iTunes. U2, които рядко стават рекламни лица, не са получили пари за песента, но са получили достъп до нова, млада публика.
Анджелина Джоли
Джоли е най-високоплатената актриса в Холивуд. По-рано тази година, в луксозната модна къща на Louis Vuitton тя стартира кампанията Core Values. Джоли ще спечели 10 млн. долара за кампанията, която ще продължи 18 месеца.