7-те принципа на успеха на Стив Джобс
Ръководителите на компании по света могат да научат много от Стив Джобс.
В книгата си „The Innovation Secrets of Steve Jobs" Кармин Гало, автор в списание Форбс, систематизира 7 основни принципа на успеха на Стив Джобс, които той извлича от интервюта и различни изказвания на шефа на Apple.
Правете това, което обичате
„Когато хората вършат нещо със страст, те могат да променят света," казва Джобс. Той твърди, че през целия си живот е следвал сърцето си и това е направило живота му такъв, какъвто е. Трудно е да измисляш нови идеи, ако не желаеш страстно да допринесеш за развитието на света".
Оставете следа след себе си
Страстта дава гориво на ракетата, но погледът напред я води до целта й. През 1976 г. Джобс и Стив Уознияк основават Apple. Джобс иска да даде компютър в ръцете на всеки човек по света. През 1979 г. Джобс гледа демонстрация на графичен интерфейс в Xerox в Пало Алто и веднага разбира, че той ще направи компютъра достъпен за всеки човек.
Тази технология по-късно се превръща в Macintosh.
Хората в Xerox не се видели технологията по този начин, защото са се интересували само от това как да направят по-добра копирна машина. Ето как погледът на двама души може да бъде съвсем различен.
Използвай ума си
Джобс казва „Креативността свързва нещата в света". Да „свързваш нещата" означава и да търсиш вдъхновение в други индустрии. Джобс казва, че е намирал вдъхновение в телефонния указател, в Индия, в медитация, в хотел Four Seasons и др.
Продавай мечти, не продукти
Хората, които купуват продукти на Apple не са потребители, а хора с мечти, надежди, амбиции. Как вие виждате вашите клиенти?
Казвайте „не"
Веднъж той казва „Гордея се с нещата, които не правим в Apple също толкова, колкото и с нещата, които правим".
Той е убеден, че трябва да се правят продукти със семпъл дизайн. Семплостта е много важна за Джобс във всичко, което прави. Иновация означава да се елиминират ненужните неща, казва той.
Създавайте вълнуващи преживявания
Магазините на Apple са уникални. Например - тям няма касиери. Те не искат магазинът им да изглежда като място, където се продават продукти, а като нещо много повече.
Създайте послание
Стив Джобс е известен като най-сладкодумният разказвач в корпоративния свят. Той прави промоцията на един продукт истинско представление. Може да имате най-иновативната идея на света, но ако не знаете как да запалите хората по нея, жалко за идеята.
Иновацията - това просто е нов начин да направиш нещо така, че да предизвикаш позитивен ефект. Всеки може да прави иновации - опитайте да се постигате това всеки ден, съветва той.
Посетете и нашата Фейсбук страница