Нещо не мога да разбера какъв е проблемът - ценообразуването на IKEA в България ли, или пък е в самите нас?

Изумява ме как очакванията за някакви цени пробудиха такова неудовлетворение сред потребителското ни обществото, та чак се изписаха сума ти страници по социални мрежи и форуми, в изблик на справедливия им гняв, че една стока в Испания, да речем, е по-евтина от същата в магазина на IKEA у нас.

Много народ си направи труда и отдели време да сравнява цените на стоките в стотиците страници каталог на IKEA в България, с този от други страни. Много хора положиха сериозни усилия само и само да сложат още сол в раната на разочарованието си от очаквано и реалност.

Това провокира обратната реакция и сега IKEA ще трябва да хвърлят много средства, за да поправят фал старта, а платени статии вече можем да четем в периодичния печат.

Кой е прав и кой крив в тази ситуация не се наемам да кажа, а и не ме интересува кой знае колко!

Не бива да забравяме обаче, че живеем в пазарна икономика и никой не може да те накара да пазаруваш, откъдето и да било, ако смяташ, че цените не те удовлетворяват. Точно това провокира и моето учудване при създалата се ситуация и потребителска психоза около предстоящото откриване на магазина на IKEA в България и изписаните страници по форуми.

Средството, с което потребителите могат да накажат даден търговец е, като просто не пазаруват от неговия магазин и толкова - без емоции, просто въпрос на рационален избор в една пазарна икономика.

И още нещо. На мен лично ми допада да ме мислят за по-заможен от испанци, гърци и т.н., а както знаем по-заможните не пазаруват в IKEA.