Расте броят на пазаруващите през интернет
За малко повече от шест месеца близо два пъти са се увеличили интернет потребителите, които пазаруват онлайн в сравнение с края на 2010 година и са достигнали 50% от всички интернет потребители, това е единият от изводите във втората част на проучването за поведението на потребителите в интернет - E-Consumers Report Update. Тo проследява тенденциите и промените в поведението на интернет потребителите в България за първите шест месеца на 2011 година в сравнение с края на миналата година.
Същественият ръст, за сравнително кратък период, може да бъде обяснен с бързото навлизане и разпространение на сайтовете за групово пазаруване. Данните от доклада сочат, че около 30% от потребителите използват тази опция за онлайн пазаруване, като около 15% от тях са осъществили покупка в сайтове за групово пазаруване през последните 3 месеца. По отношение на основните сайтове за онлайн пазаруване - потребителите все още предпочитат да пазаруват онлайн от български сайтове.
Само една трета от интернет потребителите са използвали интернет през мобилен телефон през първата половина на 2011 година - 32.5%. Повечето от тях обаче предпочитат да се свързват чрез безплатен WiFi достъп, а не да използват услугите на мобилните оператори. Използването на мобилен интернет силно зависи от социалното положение и по тази причина хората с по-високо социално положение използват в много по-голяма степен интернет през мобилния си телефон, се казва още в доклада.
„Интернет е една изключително динамично променяща се среда, в която поведението на потребителите непрекъснато се променя. За да могат компаниите и комуникационните специалисти да отговорят на нуждите и очакванията на своите потребители онлайн е необходимо по-детайлно и задълбочено познаване на поведението им именно в тази среда. Нашата цел бе, чрез провеждане на представително проучване, да установим не само какво правят най-често хората в интернет, но и как вземат своите решения", коментира Камелия Павлова, мениджър „Дигитални комуникации" на All Channels | Interaction.
Националното представително изследване E-Consumers Report е дело на All Channels | Interaction, съвместно с агенция за маркетингови проучвания „Ноема".