Седемте най-често срещани причини за провала
Независимо дали имате собствен бизнес или работите за някой друг, провалите са болезнени, пише Джеф Хейдън, сътрудник на сайта на CBS BNET и автор на над 30 научни книги.
Затова, според Хейдън, хората нямат намерение да се провалят, освен, разбира се, ако не правят едно от следните седем неща:
1. Приемат, че лесното влизане в даден бизнес се равнява на големи възможности.
Някои бизнеси се започват лесно. Например, всеки с малко свободно време може да направи сайт за онлайн търговия и да продава продукти, които други произвеждат. Електронната търговия е лесна за правене, но от нея трудно се изкарват пари. Същото е и с приложенията. Някой си заработва 300 000 долара от игра, която създава за една седмица и след това хиляди хора се опитват да направят собствени приложения. Лесно е да се направи, но е трудно да се изкарат пари от това. Типовете бизнес, които се започват лесно, обикновено се отплащат само в ранните етапи на зараждането на нова индустрия. Прекомерните печалби, както и лесното встъпване в даден бизнес, пораждат пагубна конкуренция. По принцип по-добрият начин е да поемете по трудния път, дори и само заради това, че по-малко хора ще вървят по този труден път с вас.
2. Тръгват срещу течението без план.
Всяка тенденция започва с хора, които вървят срещу течението. Dell игнорира продажбите на дребно в магазините. FedEx започва да предлага бързина, там където няма търсене. eBay прогнозира, че купувачите на практика няма да имат нужда да пипнат нещо, преди да го купят. Всяка от компаниите върви срещу общоприетото, но и трите имат план. Мислите ли, че можете да успеете като брокер на недвижими имоти, когато секторът в САЩ уволнява брокерите с хиляди? Смятате ли, че можете да отворите магазин за дрехи в центъра на града, въпреки че редица магазини затварят заради икономическия спад и по-малкия брой пешеходци? Мислите ли, че можете да станете учител, въпреки че училищата във вашия район не наемат? Можете, но по-добре да имате план. Да тръгвате срещу тенденциите може да е чудесен начин да се възползвате от възможности, които другите игнорират или пропускат, но само когато разработите добър план, който на практика да гарантира, че тези възможности ще ви се отплатят.
3. Бъркат социалните медии с предпазна мрежа.
Изграждането на мрежа от познати и контакти опредено може да е от полза. Реалността обаче е, че ако загубите работата си, връзките ви в LinkedIn няма да се втурнат да ви спасяват. Ако имате нужда от финансиране последователите ви в Twitter няма да отворят сметките си. Само хората, с които поддържате лично контакти ще ви помогнат, когато сте в труден момент. Приятелите във Facebook може да ви съчувстват, но хората, с които контактувате лично, ви пазят гърба.
4. Приемат, че някак си при тях положението ще е различно.
Със сигурност във всеки град има сграда, в която в последните години е била поне няколко ресторанта. Италианският ресторант се проваля; друг предприемач освежава помещенията отваря втори ресторант и той се проваля; след това трети предприемач отново реновира мястото и отваря нов ресторант и така нататък.... Всеки от тях приема някак си, че неговото начинание ще бъде различно като игнорира фундаментални проблеми като локация, паркоместа, трафик, пазарен потенциал и т.н. Да приемате, че вашето начинание ще е различно, само защото е ваше, никога не води до успех. Ако други преди вас са се провалили, разберете защо не са успели и след това определете стъпките, които можете да предприемете, за да си гарантирате успеха. Същото важи и за кариерата. Повечето кариери следват една определена пътека и вашата няма да много по-различна,освен ако нямате желание да правите нещата по-различно от типичния служител.
5. Бъркат съвета с познанията.
Да кажем, че имате идея. Споделяте с приятел, за да чуете какво мисли. Той казва, "О, не бих направил това." Вие се обезкуражавате. Не го правете: Все още не сте научили нищо. Задавайте повече въпроси. Ако искате да отворите ресторант, а ваш приятел ви каже, че изискванията за капитала са прекалено големи, запитайте защо. Попитайте как е стигнал до тази сума. Попитайте кои разходи можете да пропуснете. Попитайте за помещението, за оборудването. Продължавайте да задавате последващи въпроси. В крайна сметка ще научите едно от следните две неща: Или вашия приятел си няма и понятие от ресторантьорския бизнес и съветите му не струват нищо, или пък ще получите повече информация за разходите и финансирането при започването на нов бизнес. Никога не питайте за съвет, освен ако нямате намерение да зададете много въпроси,с които да разкриете доводите за този съвет.
6. Разиграват потайни постановки.
Често хората казват: „Имам страшна идея за бизнес. Сега не мога да ти кажа каква е, но ще видиш - ще бъде страхотна." Защо е нужна цялата тази потайност? Хората се страхуват, че някой ще им открадне идеята. Идеите не струват пет пари. Изпълнението им е всичко, което е от значение. Повечето хора пазят в тайна идеите си, просто защото не искат да чуват противоположни менения, тъй като тези мнения ще им развалят мечтата. Ако идеите ви не могат да издържат на това, тогава те не са велики идеи. Говорете за идеите си много. Най-малкото ще получите полезна информация и дори можете да си намерите партньор.
7. Позволяват на егото да надделее над здравия разум.
Един искал да бъде университетски преподавател, защото му харесвала идеята да има собствен офис. Не му харесвала идеята да преподава, да оценява контролни и т.н. Друг приема работа, само защото му допада идеята да кара служебна кола. Трети отваря винарна, защото да се занимаваш с винарство изглежда много готино. Много хората приемат работа или започват собствен бизнес под влияние основно на егото си. Важността на офисите, служебните коли и дегустациите обаче бързо избледнява, когато не изпитваш наслада от това това, с което се занимаваш. Егото не плаща сметките; успехът плаща сметките, а успехът се основава на вземането на обективни решения. Не се притеснявайте - след като успеете, егото ви ще си е много добре.
Още интересни новини от нашата Фейсбук страница