Най-бързите провали в бизнеса
Днес стана ясно, че Netflix спира Qwikster. Акциите на компанията паднаха със 7%, но акционерите са доволни - според тях Qwikster е лоша идея, и е било по-добре компанията да я убие сега, отколкото по-късно.
Идеята за нова компания за DVD под наем просъществува само 23 дни, с което би предишния рекорд за най-кратък живот на продукт (49 дни на HP TpuchPad).
Това провокира Business Insider да припомни някои от най-големите провали на нови продукти на иначе големи и успешни компании:
Ford Edsel: 3 години
Името Едсел вече е синоним на провал в корпоративния английски език. Форд инвестира 400 млн. долара в колата, но американците не я купуваха, защото искаха по-малки и икономични возила.
Въпреки скъпите реклами, компанията прекратява производство през 1960 година.
Кисело мляко Cosmopolitan: 18 месеца
През 1999 г. женското списание прави интересното решение да пусне марка кисело мляко на пазара. Пазарът на млечни продукти обаче бе пренаселен, а на читателите на Cosmo явно им стигаше само четиво и не търсеха друго.
Pepsi A.M. и Crystal: 1 година и за двете
През 1989 г. Pepsi започна да таргетира пазара на „сутрешни напитки". Това продължи само 1 година. През 1992 компанията направи втори опит - този път с Crystal Pepsi - и то не просъщестува.
McDonald's Arche Deluxe: 1 година
През 1996 г. McDonald's реши да привлече градски тип, интелигентни млади хора, които обичат лукса и създаде Arche Deluxe. Компанията похарчи 100 млн. долара за този сандвич, който се оказа един от най-скъпите провали в бизнеса.
Microsoft Bob: 1 година
Това трябваше да бъде юзър-френдли интерфейс за Windows. Сред ръководителите на проекта бе самата Мелинда Гейтс. Само година след като бе пуснат обаче, продуктът безславно загина (1996 г.). Според Бил Гейтс софтуерът е изисквал по-добра технология, каквато хардуерът на повечето компютри по онова време не е имал и така пазарът му бил силно ограничен.
Безалкохолно Orbitz: 1 година
Въпреки че външният му вид е впечатлителен, хората описват вкуса му като сироп за кашлица. Изчезва през 1997 г. - само една година след създаването й. Въпреки това, все още може да бъде купено във eBay.
JooJoo: 11 месеца
Във времето на iPad на Apple за 499 долара, един не толкова добър таблетен компютър за 499 долара няма бъдеще. От компанията обаче не се отказват и замислят нов модел таблет.
Mobile ESPN: 8 месеца
Представена бе през януари 2006 г. Идеята бе ESPN да продава телефон с ексклузивен достъп до видео и др. съдържание от ESPN, а партньорът мобилен оператор бе Verizon. ESPN обаче имаше да предложи само един модел телефон - Sanyo за 400 долара.
New Coke: 77 дни
В началото на 80-те години Coca-Cola губеше битката с Pepsi. Тогава Coca-Cola реши да пусне New Coke. Отзивите бяха толкова лоши, че компанията веднага се върна към предишната кола.
HP Touchpad: 49 дни
След само месец и половина, HP се отказа от тъчпад-д, който се продаде в eBay само в 25 000 броя.
Най-бързия провал обаче е...
Qwikster: 23 дни
През септември Рихд Хейстингс обяви, че Netflix направи Qwikster отделна компания за наемане на DVD. Това предизвика такива критики, че Хейстингс се отказа само 23 дни по-късно.