Енергото, ипотечните кредити и посредниците на недвижими имоти най-много мъчат българите. В същото време тукашният потребител е най-доволен от авиокомпаниите, козметичните, културните и развлекателните услуги.

Това показва проучването на Европейската комисия „Индекс на потребителските пазари", оповестено вчера от Асоциация „Активни потребители". Оттам уточниха, че топлофикациите не присъстват в класацията.

Съществуват големи различия между българските резултати и общото класиране на пазарите на услуги. В България рейтингите на пет вида услуги са много по-високи от средните за ЕС - банкови сметки, застраховки живот, услуги за къщата и градината, доставка на интернет и кабелна телевизия.

Трите услуги, които българите са класирали по-ниско в сравнение с другите европейци, са хазартът, градският транспорт и поправката на автомобили.

По отношение на продуктовите пазари рейтингът на големите домакински уреди в България е по-висок от средното за ЕС, докато на хляба и млечните продукти - по-нисък.

В сравнение с миналата година три пазара са се издигнали значително в класацията - туристическите пакети (от 17-а до 7-а позиция), автомобилите под наем (от 18 до 8) и стоките за свободното време (от 17 до 9).

Драматичен срив на доверието се наблюдава при мобилните оператори. Техният рейтинг е спаднал с над 10 пункта, пропадайки в общата класация от 10-о на 27-о място.

Източник: в. Монитор