Щатските търговски вериги се подготвят за Черния петък
С наближаването на Черния петък в САЩ, който следва Деня на благодарността тази седмица, търговските вериги се подготвят за истинска ценова война.
Пазарните наблюдатели коментират, че през този петък потребителите ще се насладят на повече и по-големи от всякога отстъпки в борбата между ритейлърите за по-голяма пазарен дял.
По-високите отстъпки ще се отразят в по-големи продажби за търговските вериги, но при по-нисък маржин на печалбите, коментират анализаторите.
Вериги, като Toys “R” Us и Gap ще отварят по-рано и ще предлагат стоките си на цени, по-ниски от всякога.
От J.C. Penney Co. ще предлагат дигитален музикален плеър за 18.88 долара, както и детски видеокамери за 30 долара. Посетителите на веригата магазини Sears Holdings Corp. ще получат книга с купони за отстъпки от над 3 000 долара.
Борбата за клиенти става още по-жестока в условията на тежки финансови времена, забавяща се икономика, както и нива на безработица от над 9%.
Магазините от веригата Toys “R” ще отворят в 9 вечерта, в Деня на благодарността, което е с час по-рано от отварянето им през изминалата година. От компанията още преди месец започна да изпраща имейли на своите потребители с продуктите, които ще са в промоция.
Сред сделките във веригата са карта подарък за 50 долара при закупуването на iPod Touch за 199 долара.
Потребителите, които биха закупили всеки продукт от листата на веригата, биха спестили сега 12 500 долара, в сравнение с 11 000 долара преди година.
От Gap, където имат 1000 отворени магазина в Черния петък, промотират търсенето на специални скрити промоции, посредством на 3-D goggles. Някои от потребителите ще получат безплатен фотоапарат от Eastman Kodak Co. при покупка на стойност над 40 долара. Във веригата потребителите ще могат да закупят дамски маркови джинси за 19 долара.
Очаква се близо 152 млн. души да посетят търговските вериги в петък, което би било с 10% повече от миналата година.