Колко струва да изглеждаш като Стив Джобс
Два месеца след смъртта на основателя на Apple Стив Джобс, на 5 октомври от рак на панкреаса, на 56-годишна възраст, световната вълна на почит към него продължава с неотслабваща сила. Новият iPhone 4S, представен ден преди смъртта му, постави рекорд по продажби на смартфони.
Но кой можеше да си представи, че манията Стив Джобс ще се разпростре и до неговия „look“, пита Capital.fr?
„От деня на смъртта му, ние сме на изчерпване на наличностите“, заявява Бърнард Бренър, производител на облекла от Минесота, който от 1998 г. доставяше неизменното черно поло, с което Джобс се появяваше при всичките си публични изяви.
Тази марка за мъжки дрехи- толкова тайна (само 11 магазина в САЩ), колкото и дискретна (въпреки това нейните продажби се оценяват на 11 млн. евро), си е изградила репутацията на 100% качество (100% шити на ръка дрехи, работа изцяло в САЩ).
Бренър допълнително наля гориво в мотора на успеха, като предложи да дари 15 евро на Американското общество за рак, за всяко черно поло, продадено до октомври, 16-ти, а след това увеличи срока до 2 месеца.
Бренън не е единственият изненадан. Гернот Линдер- производител на високата гама очила Lunor в Щутгарт, Германия, бе успял да убеди Джобс да сложи неговите Classic Round (на цена 370 евро без стъклата) през 1998 г. Основателят на Apple притежаваше двадесетина чифта от тях.
„За месец продажбите скочиха със 150%“, разказва нюйоркският собственик на оптика Робърт Марк, ексклузивен дистрибутор за САЩ на германската марка, обслужвала Джобс. От самата фирма коментират, че получават стотици поръчки дневно от целия свят.
Всъщност да изглеждаш съвсем като Джобс не излиза чак толкова скъпо: около 600-650 евро с джинсите и маратонките.
Защото и в това отношение основателят на Apple беше предан във всички изпитания- сините 501 на Levi Strauss (около 80 евро) бяха неизменни за него от 1975 г. В историческия магазин на марката на Union Square клиентите си тръгват с по три-четири еднакви модела дънки, разказват там. Трудно е обаче да се изчисли какъв бе ефектът Джобс върху продажбите на Levi Strauss, тъй като през магазините й така или иначе ежедневно минават хиляди хора.
Колкото до Джеймс Дейвис, шеф и собственик на New Balance, той може само да се поздрави за това, че възроди лимитираната серия 991 (по около 100 евро), която бе спряна през 2005 г. Джобс имаше слабост към бостънската фирма, чиито обувки носеше от 1999 г.