Сериалите, които възпитават предприемачески дух
Прекарваме голяма част от свободното си време пред телевизора и вероятно на мнозина се иска да съчетаят приятното с поне малко полза.
Forbes подбира девет сериала, които могат да ви вдъхновят за успех в бизнеса и да послужат за добър пример.
Ето кои са те:
John Adams
HBO, 2008
Сериалът представя достоверно биографията на Джон Адамс- един от отците-основатели на САЩ, който съчетава преподаването с юридическата практика, публикува редица научни трудове, участва във войната срещу англичаните, става дипломат в Европа...
Всяка серия представя сложен политически, икономически и юридически случай,в който Адамс се изявява като едновременно страстен, екзалтиран, но и здравомислещ човек, който умее да отстоява позициите си, но не е затворен за диалог, изискващ, но не и авторитарен, изобретателен, но и надежден- един пример в живота, който няма равен.
How to Make It In America
HBO, 2010
Двама не много успешни нюйоркски купонджии под 30-те решават да създадат своя модна линия за дрехи. Пари нямат, идея за производството- също. Единият обаче е талантлив дизайнер, а другият- инат с много връзки. В паралелната сюжетна линия латиноамерикански мафиоти се опитват да се намесят в честния бизнес със създаването на енергийна напитка. Целта- всеки се стреми пръв да стигне до успеха. Сериалът обсъжда такива неща като признанието, парите, независимостта и отговорността.
Boardwalk Empire
HBO, 2010
През 20-те години, след влизане в сила на „сухия режим“, Атлантик Сити, Чикаго и Ню Йорк се превръщат в криминални центрове на Америка. Няколко групировки се опитват да са намесят в продажбата на алкохол- корумпирани чиновници, ветерани от Първата световна война, гангстери и хората на младия Ал Капоне: италианци, ирландци, евреи, чернокожи и дори един таен орден. Всички те изкусно манипулират градския управник Ники Томпсън, който би направил всичко, за да няма нито победители, нито победени. Сериалът съдържа всичко, което предприемачите харесват в „Кръстника“, но разтегнато в десетки часове на дилеми и решения.
Mildred Pierce
HBO, 2011
Действието се развива в Калифорния по времето на Голямата депресия. Бившата домакиня Милдред Пиърс се е разделила с мъжа си и се грижи сама за двете си дъщери. Някога светска дама и вече не много млада, Пиърс е принудена да работи като сервитьорка в ресторант, за да свързва двата края. Поредицата лични катастрофи само подсилват упорството й да се труди и в края на историята тя вече е собственичка на веригата ресторанти Mildred's. След всяка житейска драма- изневяра на съпруга й, изхвърляне от познатия социален кръг и безизходица, смърт на една от дъщерите й и измяна на другата, Милдред Пиърс си отговаря на въпроса „какво да правя сега“ с думите „Работи“. Сериалът проследява как избраното занимание-мисия в живота променя психологията на човека и как се справят хората, опитващи се едновременно да се борят за бизнеса си и семейното щастие.
Entourage
HBO, 2004-2011
Сериалът по биографията на Марк Уолбърг разказва за изкачването по пътя на славата на младия холивудски актьор Винсънт Чейз и неговите верни приятели. Израсналите в нюйоркското предградие Куинс хулигани трябва да свикват с деловите обноски на Лос Анджелис и стъпка по стъпка да покорят Ангелския град, въпреки че изкушенията на парите и властта опустошават по-бързо и от калифорнийската жега и кокаин. Барак Обама заяви, че Entourage е любимият му сериал и че артистичният Холивуд е като политическия Вашингтон с изключение на наркотиците и красивите момичета.
Deadwood
HBO, 2004-2006
Историята на град Дедууд, създаден през 1876 г. по време на златната треска, разкрива американския проект на капитализма в миниатюра. След създаването си градът прилича на малък ад без закони, с процъфтяващи рекет, проституция и хазарт, а конфликтите се решават основно с помощта на револверите. Отрицателните персонажи завземат властта, а положителните пият, за да не се побъркат. Постепенно обаче Дедууд се превръща в процъфтяващ град. Историята проследява как разнопосочният устрем на десетки хора, които далеч не са светци, могат да послужат за една обща благородна кауза и как възниква гражданското общество.
Hung
HBO, 2009
Детройт след кризата от 2008 г. Главният герой- учител, попаднал в редиците на съкратените, отива на курс за преквалификация за безработни, където го съветват да открие природните си таланти и да започне да печели от тях. Той решава, че най-големият му природен талант е пенисът. И става жиголо, а негов сутеньор е неврастенична поетеса. Hung е преди всички история за взаимоотношенията, но предприемаческата линия сякаш е по-интересна. Двамата новаци трябва да решават въпроси като как да получат кредит за незаконния си бизнес, как да го прикрият, как да привлекат клиенти, колко пари да вземат, как да се рекламират и изобщо... как да превърнат фалосът в бренд.
Suits
USA Network, 2011
Майк Рос е събирателен образ на талантливите, но безработни, двадесетгодишни, който с измама успява да се настани на работа в юридическа фирма. Той няма диплома, но има феноменална памет, а шефът му Харви Спектър вижда в него себе си на млади години. Спектър става ментор на Рос за това как да гради отношенията си в колектив, как да общува с клиенти, а Рос събужда човека у циничния Спектър. Сериалът внимателно следи ролята на имиджа за достигане на успех в бизнеса.
Mad Men
AMC, 2007
Началото на 60-те, в Ню Йорк на престижния Медисън Авеню, сътрудниците на Sterling Cooper градят имиджа на големите американски корпорации и определят ценностите както за своето, така и за следващите поколения. Те се държат като богове и живеят нашироко, сякаш предвкусват какво ще означава рекламата в бъдеще. Във всеки епизод сценаристите усторйват по една шега на компаниите, вземайки истински концепции- на Kodak, Pepsi, Lucky Strike, и представяйки ги като дело на измислената агенция. Така сериалът се превръща в пътеводител зад кулисите на известните бренодове.