От известно време наблюдаваме как евтините авиокомпании (low cost) по всякакъв начин се опитват да надуват приходите си, като поставят нови изисквания за ползване на услугите им, неспазването на които води до такси и разходи за пътниците.

Освен че резервирането на билет по интернет е относително сложен процес, той може да е свързан с грешки, водещи до допълнителни разходи по невнимание.

Обикновено автоматично са маркирани опции, свързани с по-високи такси, които трябва специално да отмените, ако не желаете да ги ползвате и плащате за тях.

Тези, които смятат да плащат с банков трансфер, за да спестят таксата при плащане с кредитна карта от 16 лева за човек в едната посока, трябва да имат в предвид, че трябва да направят това най-късно до две седмици преди полета.

При интернет закупуване на билет нямате опция да платите багаж само в едната посока. По подразбиране маркираният багаж в двупосочен билет се плаща и за двете посоки.

Ако искате да платите багаж само в една посока (примерно ако отивате на шопинг-туризъм), трябва изрично да се обадите на превозвача по импулсния телефон, струващ 0.96 лв. на минута (ще ви отнеме поне четири-пет минути да направите това).

Освен това трябва да имате предвид, че ако не се чекирате онлайн, (което е безплатно, но трябва да направите три часа преди полета), то ще платите една значителна такса при чекиране на летището, която освен че ще ви коства пари, ще ви накара да чакате и два пъти на чекинга, защото таксата се плаща в банка.

От известно време правилото “one piece” за ръчния багаж изисква дамските чанти да се побират в чантите за ръчен багаж, при това без да нарушават изискванията за тегло и размери на ръчния багаж.

За чекиралите се онлайн, които не са минали чекинга и ръчните им багажи не отговарят на стандартите, има значителни глоби на изхода на летищата преди натоварване в самолета, които достигат 60 евро при водещия нискобюджетен превозвач в София.

Ако поради невъзможност да пътувате решите да отмените резервацията си, не се надявайте на това да получите пари.

Глобите за пътниците, отменили резервациите си, са такива, че да се отказват да правят това, защото в най-добрия случай няма да получат нищо (особено в случаите, когато са си купили по-изгодни билети значително преди предвиденото пътуване).