Японският гигант за електроника Panasonic обяви в петък историческа нетна загуба от 772.17 млрд. йени (7.6 млрд. евро) за фискалната 2011-2012 г. поради спад в продажбите. Сделките на компанията са намалели с 10% до 77.5 млрд. евро, като продажбите в Япония са се понижили с 8%, а в чужбина с 12%.

Нетните загуби на компанията се дължат основно на разходи по реструктурирането. Гигантът от Осака предприе широко преструктуриране на своите подразделения за производство на телевизионни екрани с течен кристал и плазма- дейност, на която залагаше много, но която се оказа неуспешна.

Panasonic също реорганизира бизнеса си с полупроводници, за да концентрира своите ресурси в сфери с най-голям потенциал за растеж, и се надява тези мерки да дадат резултат в бъдеще.

Групата изрази надежда, че конкретни резултати от тези и други мерки ще има още през тази фискална година, започнала от април, разчитайки да се върне на зелено с нетна печалба от 500 млн. евро.