Кр. Киров: Ликвидността е основно предимство на фондовете
В регионален и световен мащаб ситуацията не се различава в много голяма степен в частта му към капиталовите пазари, нито от гледна точка на доходността, нито на палитра на предлагани услуги, коментира Красимир Киров, изпълнителен директор на Сентинел Асет Мениджмънт, по време на панел „Взаимни фондове“ на форума „Шумът на парите 2012“, организиран от Profit.bg.
Това доведе до сливане и поглъщане в сектора, като Сентинел е вече част от финансовата група Еврохолд. Това бе с цел подобряване на услугите и продуктите които се предлагат на пазара.
Относно паричните фондове, не мисля, че един нискорисков фонд паричен пазар отстъпва на депозит в банка. Защото дори и при високи лихви в момента, предимството на взаимния фонд е че той може да инвестира в депозити, като в същото време е много ликвиден и инвеститорът може да си възстанови средствата незабавно при нужда.
Ликвидността е основно предимство.
Инвестирането с по-малки вноски в световен мащаб са доказали своята ефективност. Клиентите печелят диверсификация и прозрачност, като заделят малки суми.
Клиентите на договорните фондове знаят къде са инвестирани средствата им.
През 2006-2007 г. влязохме в масовите медии с доходност от по 100% и повече. После обаче по същия начин горещите пари излязоха.
Много от компаниите предлагат на служителите си бонуси спестовни програми, което е широко разпространено в чужбина. В голямата си част те представляват инвестиции в ЕТФ-и и др. Това се приема от хората и допринася за диверсификацията и за балансиране на личните спестявания на всеки един служител.
У нас все повече компании започват да осигуряват допълнително здравно служителите си. Една следваща стъпка би била възнаграждения под формата на вноски в договорни фондове.
Изоставането на страната ни от останалите пазари ни кара да вярваме, че има перспективи за растеж в бъдеще. Системата работи и аз съм оптимист, заключи Киров.
Събитието през 2012 г. се реализира благодарение на ВИП спонсорите Уникредит Булбанк, ПОК Доверие и MetLife и основните спонсори Евро Финанс, Армеец, Амрита, Chivas, Chevrolet.
Медийни партньори на мероприятието са сп. Мениджър, Dariknews.bg, Bulgaria ON AIR, imot.bg, Jobtiger.bg, в. Стандарт, novini.bg и insurance.bg.