Microsoft представи собствен таблет, конкурент на iPad
Преобръщайки една от най-успешните бизнес стратегии за последните три десетилетия, Microsoft разработи таблет със собствен дизайн, информира MoneyCNN.
Компанията обяви в понеделник Surface, таблет, използващ Windows 8, който предстои да бъде пуснат на пазара през есента. Устройството е първият масов компютър, който Microsoft директно ще произведе и продава.
Таблетът включва много от стандартните вече спесификации, включително 10.6 инчов тачскрийн дисплей, камери от двете страни, както и под 700 грама рамка.
Но Surface също вкарва и някои нови неща. Покритието на таблета се сваля надолу и става клавиатура.
Surface ще използва микрочип от ARM, който се използва в 95% от смартфоните и таблетите по света.
Първата версия ще излезе на пазара есента с вариант на Windows 8 наречен Windows RT. Microsoft не уточнява каква ще е цената на таблетите с 32 и 64 GB памет, но очакванията са да бъде сравнима с останалите на пазара. Най-базовият таблет iPad на Apple се продава на цена в САЩ от 499 долара.
Пълната версия с Windows 8 ще бъде на пазара 3 месеца по-късно с 64 и128 GB. Вероятно цената ще е около тази на ултрабук, или към 1000 долара.
Все пак решението за навлизане на пазара на таблети е радикална промяна за най-голямата софтуерна компания в света.
Лицензирането от Microsoft на операционната система Windows на производители на компютри е един от най-печелившите бизнеси в технологичната история. Девизията Windows на компанията миналото тримесечие отчита продажби от 4.6 млрд. долара, от които 3 млрд. са чиста печалба.
Windows е операционна система, която доминира 90% от пазара на компютри, както и две трети от интернет устройствата на планетата.
В същото време обаче Apple, със своя iPad, краде клиенти от Microsoft през последните две години. Продажбите на персонални компютри не растат, като потребителите се насочват към по елегантните, портативни и прости устройства за ежедневните си нужди. Продажбите на Windows падат в последните пет от шест тримесечия.
Въпреки че отворената стратегия на Microsoft да продава Windows за различни устройства е успешна за десетилетия, то днес Apple, която прави изцяло продукта, носи много повече печалби.
Приходите от iPad надскочиха тези от Windows в последните 3 тримесечия. Пазарната капитализация на Apple надмина тази на Microsoft още през май 2010 г.
В резултат, Microsoft следва стъпките на Apple, но дали ще е успешно, само бъдещето ще покаже.