8 технологични компании, които губят много пари
Тази класация показва колко бързо се променят нещата в света на технологиите. Тези компании някога бяха лидери на пазара, а днес потребителите почти са забравили имената им.
Много от тях се издигнаха на върха заради някой иновативен продукт, какъвто е случаят с Wii на Nintendo, BlackBerry на RIM и уокмена на Sony. Но те не успяха да последват адекватно този успех:
От 24/7 Wall St. Посочват 8 големи технологични марки, които в момента губят много пари:
1. RIM
За известен период от време Research In Motion бе лидер на пазара на смартфони. Популярността им обаче падна и те вече губят пари. За четвъртото тримесечие на 2012 година имат нетна загуба от 125 млн. долара.
Приходите са спаднали с 24% за година. Делът им на пазара на американски абонати е паднал от 16% на 12.3% от декември до март.
За този период делът на Android на Google се е увеличил от 47.3% на 51%.
Шансът на компанията за изход са слушалките BlackBerry 10 handsets, които ще се пуснат на пазар тази година.
2. Sharp
Миналия април компанията обяви годишна загуба от 4.67 млрд. долара. Компанията също така съобщи, че очаква да продължи да губи пари и през тази година. Лошите резултати се дължат най-вече на намаляване на цените и на спад на продажбите на LCD телевизори.
Японската компания се конкурира с производители в Южна Корея. През март те продадоха 46% дял в най-големия си завод на тайванската компания Hon Hai, за да намали загубите си в бизнеса с телевизори.
3. EA
Electronic Arts обяви нетна загуба от 205 млн. долара за трето тримесечие в края на декември, въпреки добри продажби на игрите FIFA 12 и Battlefield 3.
4. Sony
Само до преди няколко години Sony бе лидер в продажбите при много електронни продукти. През април 2012 година компанията обяви, че очаква загуба от 6.4 млрд. долара за последната фискална година. Това ще бъде най-голямата загуба в 65-годишната история на Sony.
Sony е загубила позициите си й на пазара на конзолни игри, където някога бе лидер с PS2.
5. Nintendo
Nintendo бе номер 1 производител на конзоли за игри с Wii. В отговор на това Microsoft и Sony намалиха цените на техните Xbox 360 и PS3.
Така и Nintendo бе принуден да намали своите цени. През април 2012 година компанията обяви загуба от 461.2 млн. долара за фискалната 2011 г. И трите компании в момента са застрашени от игрите, които предлагат смартфоните.
6. Nokia
Nokia загуби лидерството на пазара на хендсети, където бе задмината от Samsung.
Успехът на компанията се дължеше до голяма степен на добре продаваните мобилни телефони в развиващите се държави. Когато дойде модата на смартфоните обаче, Nokia не успя да задържи позициите си.
През април 2012 година компанията обяви нетна загуба за тримесечието от 1.2 млрд. долара, която обясни с „по-голяма конкуренция от очакваното“.
7. Barnes & Noble
Компанията инвестира големи суми в своя Nook e-book reader, но конкуренцията от Apple и Amazon.com е жестока. За 39-те седмици, приключващи на 28 януари 2012 година, компанията е загубила над 11 млн. долара.
8. Acer
Бизнес планът на компанията разчиташе на нетбука. В последните две години обаче продажбите на нетбуци силно пострадаха от нарастващата популярност на таблетите, а и на смартфоните. За 2011 година компанията обяви масивната загуба от 212 млн. долара.
В момента компанията се фокусира над Utlrabook, което може би означава, че не са си научили урока. Продуктът ще бъде в жестока конкуренция с iPad на Apple.