Икономика "ла фурия"
Репликата "всичко е футбол" има тези дни в Испания и чисто икономическо значение. Шампионската титла на "Ла Фурия" ревностно благославят и собствениците на заведения. Едно социологическо изследване доказало, че испанците обичат повече да гледат мачове в компания в бара, например.
"Ла Фурия" е минала като фурия и през заведенията на Иберийския полуостров. Финалът на европейското по футбол е качил оборота в много от тях с повече от 40%. Продажбите на храна за вкъщи пък са се утроили, съобщи БНТ.
Единични или за няколко дни, тези събития поне помагат на испанците да забравят за кратко икономическите си проблеми. Друго изследване, проведено преди няколко години, установило, че победа на световното може да увеличи брутния вътрешен продукт на държавата с 0.7%, докато загуба сваля същия показател с 0.3 на сто.
Все пак експертите не отричат, че е малко трудно точно да се изчисли влиянието на голямата футболна победа, но пък признават, че може да се очаква ръст в туризма и в рекламата на - да го наречем най-общо така,
"испанското", като цяло.
И да не забравяме - когато са щастливи, хората развързват малко повече кесията. А тези дни испанците бяха много щастливи.