Българите отдават изключително значение на марката, когато избират каква храна да купят в магазина. Това показват данните от проучване на Евробарометър, проведeно от ТиеНеС и БиБиеСеС за БНТ.

Почти половината европейци - 47% отговарят, че марката на продукта е много важна, когато избират на щанда коя точно храна да купят.

Най-повлияни от репутацията на производителя са италианците, поляците и ирландците. Други са основните фактори при избора във Великобритания, Германия и Холандия.

Оказва се, че за българите "марката" е от по-голямо значение, отколкото за останалите европейци като цяло.

Дали поради вид гаранция за качество или защото „марковото" е „престижно", 63% от българите заявяват, че за тях марката е от съществено значение, когато пазаруват (процент, доста над средния за Европа).

Разбира се, както за повечето европейци, така и за нас, двата основни фактора, които определят избора ни, когато купуваме, си остават цената и качеството.