Сексуална реклама стимулира младите испанци да наемат жилища
Кризата в сектора на недвижимите имоти в Испания принуди пазарните участници да използват нетрадиционни реклами за стимулиране на отдаването на имоти под наем.
Най-големият имотен сайт в страната Idealista.com заложи на сексуална реклама за стимулиране на младите испанци около 20-те да наемат апартаменти.
В нов 20-секунден клип по телевизията испанците на възраст между 20 и 29 години, които живеят при родителите си, се призовават: „Наемете собствено жилище или ще трябва да правите секс на задните седалки в старите автомобили през следващите години“.
Рекламата включва двойки, които правят секс изненадани, хванати на задните седалки на семейните автомобили.
Според проучванията седем от десет млади испанци в посочения възрастов диапазон живеят при своите родители.
Пазарът на имоти в страната претърпява изключително тежки времена предвид на тежката икономическа ситуация и рекордната безработица.
В страната нивото на притежание на собствени жилища е 83%, което е третото най-високо в Еврозоната, а тежката ситуация застрашава сериозно банковата система от лавинообразно повишение на процента на лошите ипотечни кредити.
Единствено в Естония и Словакия се отличават с по-високи нива на притежаване на собствени жилища. За сравнение, средното ниво на собственост в САЩ е 65.5%.
„Докато мислехме как да променим традиционното схващане – нуждая се от собствено жилище, ни хрумна идеята за правене на секс в колата“, коментира един от основателите на имотния сайт Фернандо Енсинар, цитиран от Bloomberg. “Милиони испанци са го преживяли“, допълва още имотния специалист.
Испанското правителство също обмисля начини за стимулиране на наемането на имоти вместо покупката на жилища с банкови кредити.
Пазарът на имоти за отдаване под наем се очаква да се повиши до 25% до 2015 г., според водещия испански имотен сайт.
В момента в Испания има около 25 милиона имота, 3 милиона от които са празни, а 1.8 милиона са отдадени под наем.
От 2007 г. насам в страната е имало 330 000 имота, продадени от банки.
Нивото на безработица сред младите испанци се повиши до 52.1% през май, в сравнение с 45.4% година по-рано. Като цяло нивото на безработица в страната възлиза на 24.6% и е най-високото сред страните от ЕС.