В Калифорния започна процесът на Apple срещу Samsung. Американският технологичен гигант съди южнокорейската компания с обвинението, че последната е копирала iPhone. Адвокатът на Apple заяви пред федерален съд в Сан Хосе, в сърцето на Силиконовата долина, че южнокорейският гигант е започнал да копира iPhone още от публичното му представяне през януари 2007 г., съобщава БГНЕС.

"В момента, когато Стив Джобс представи iPhone, той предупреди своите конкуренти, че е подал заявления за патенти на повече от 200 изобретения, използвани в iPhone, заяви адвокатът. Управлението на Samsung на най-високо ниво реши да копира всички елементи на iPhone. Това не бе случайност. Копирането на Samsung бе умишлено", подчерта в пледоарията си адвокатът на Apple.

В своята аргументация адвокатът на Samsung увери, че южнокорейският гигант нито копира, нито е някакъв малък новак, а голям технологичен играч, който разработва свои собствени новости. Според него, вътрешни документи на Apple доказват, че неговите конструктори също са се вдъхновявали от своите конкуренти и по-специално от Sony.

Адвокатът уточни, че мобилните телефони еволюират в зависимост от търсенето на потребителите. Така, "всички производители въведоха много по-големи екрани. Никой не иска да гледа филм на твърде малък екран", подчерта той.

Apple настоява за обезщетение от над 2.5 млрд. долара, обвинявайки южнокорейския си конкурент в копиране на неговите дизайни и други патенти. От своя страна, Samsung обвинява американците, че са нарушили някои от собствените му патенти.

Процесът има за цел да намери решение за взаимните обвинения. Рискът е голям за южнокорейския гигант, на който може да бъде забранено да продава своите апарати в САЩ. Ако пък пусне нови продукти, които само леко са модифицирани, Apple може да го съди за неспазване на решенията на съда.

В момента Samsung, който е най-големият потребител на операционната система "Андроид" на "Гугъл", владее 32,6% от пазара на смартфони с 50,2 млн. продадени апарати през второто тримесечие на годината. Apple е на второ място с 16.9% от пазара и 26 млн. продадени апарати.