Печалбата на BMW пада с 28% за второто тримесечие
Германският луксозен автопроизводител BMW AG обяви 28-процентен спад в печалбата за второто тримесечие поради по-високите разходи на компанията за персонал и инвестиции в нови технологии, информира AП.
Компанията също така предупреди, че евентуално задълбочаване на дълговата криза в Европа или забавяне на ръста на икономиката на Китай биха могли да се отразят негативно на дейността й.
Спадът в положителния резултат са дължи на записана еднократна печалба за същото тримесечие на миналата година, докато останалите й показатели през второто тримесечие на настоящата година са солидни.
BMW отчита рекордни продажби, запазва прогнозата си за бъдещите резултати, както и марж на печалба от продажби на автомобили, за които други компании могат да завиждат.
Нетната печалба на BMW пада до 1.28 млрд. евро, в сравнение с 1.77 млрд. евро година по-рано. Продажбите нарастват със 7% до 19.2 млрд. евро.
Компанията отчита рекордни продажби от 475 000 автомобила, което е с 5.4% повече на годишна база и обяви, че маржът й на печалба от продажбите на автомобили остава 11.6% - почти без промяна от първото тримесечие.
Продажбите на BMW в Китай нараства с 31%, докато в САЩ ръстът е от 10%. Солидните глобални продажби на модела X3, които скачат с 38%, също подпомагат общите резултати.
В същото време разходите на компанията за служителите са нараснали поради 5-процентното увеличение на броя им до 102 000.