Индикаторът на червилото изпрати мечи сигнал
Estee Lauder вчера отчете много добри резултати за второто тримесечие. Приходите на козметичния гигант нарастват с над 10% до 9.71 млрд. долара, а благодарение на увеличаващия се марж на печалбата, компанията отчита 23% скок в печалбата на акция до 2.27 долара.
Силните области през последното тримесечие са били продукти за кожа и гримовете, където ръстът е от 14% и 10%, респективно.
Това е чудесно за Estee Lauder, чиито акции поскъпват.
Добрите резултати на компанията обаче може да вещаят влошаване на състоянието на щатската икономика.
Преди години Леонард Лаудър поддържа тезата, че по време на тежки за икономиката периоди жените увеличават покупките си на червило и гримове и намаляват покупките на по-скъпи стоки, като обувки и чанти. Този феномен впоследствие стана известен като "индикаторът на червилото."
По-рано тази година екип от психолози откри връзка между феномена с индикатора на червилото и психологията при намирането на партньор в живота.
Според тях при рецесия броят на качествените партньори, които осигуряват финансова сигурност, намалява. Резултатите от четири отделни експеримента показват, че жените са по-склонни да увеличат покупките на червило, парфюми и други продукти, които увеличават тяхната привлекателност.
Съдейки по резултатите на Estee Lauder, хората, които вярват на този индикатор, може да се притесняват за състоянието на икономиката.