10-те най-подходящи за рекламни лица олимпийци
Олимпийският флаг вече тръгна от Лондон за Рио де Жанейро. Видяхме кои взеха медалите, сега идва ред на това кой ще експлоатира популярността си по най-добрия начин.
Кои спортисти ще бъдат най-търсени от рекламодателите? Според CNBC с най-голям потенциал за бизнес успехи са следните 10 лица на Олимпиадата:
10. Сушил Кумар, борба
Кумар не спечели златото, но ще се завърне в Индия като герой.
Той стана първият индиец, който има два медала от последователни Олимпиади – бронз в Пекин и сребро в Лондон. Вече е национален герой в Индия.
Досега е рекламирал автомобили Eicher и напитката Mountain Dew. Очаква се договорите му да се увеличат след Лондон.
9. Сян Лю, 110 м/препятствия
Той вече е супер звезда в Китай след златния си медал от Атина 2004 г. Хърделистът вече има 10 компании зад себе си - Nike, Coca-Cola, GM's Cadillac, Visa и China Mobile.
В Пекин обаче бе контузен и не можа да премине сериите, за което бе силно критикуван в родината си.
В Лондон той се контузи на първото препятствие, падна, но стана и довърши бягането си, като целуна последното препятствие за довиждане, тъй като това най-вероятно е последната му Олимпиада.
8. Оскар Писториус, 400 м
Писториус не е сред медалистите, но неговото участие бе историческо, защото той е първият човек с два ампутирани крака, който участва на Олимпиадата.
Писториус достигна до полуфинал в индивидуалното бягане на 400 м и бяга на финал с щафетата.
Той е рекламно лице на Nike и има договори още с BT, Oakley и Thierry Mugler.
7. Раян Лохте, плуване
Той спечели 5 медала в Лондон и казва, че се цели към още повече в Рио. Ако Майкъл Фелпс наистина се откаже от състезателното плуване, в Рио Лохте ще бъде абсолютният фаворит на американците.
6. Мо Фара, средни и дълги бягания
Мохамед Фара донесе два златни медала на Великобритания – на 5 000 и 10 000 метра. Роденият в Сомалия бегач стана една от най-големите британски звезди в спорта.
Има слухове, че кралицата може да му даде рицарско звание.
Той има сделки с Nike и Lucozade. Британски експерти изчисляват, че Фара може да спечели около 2 млн. долара за следващата година.
5. Джесика Енис, седмобой
Енис бе под голям натиск, тъй като цялата държава очакваше от нея златен медал. И тя оправда очакванията.
Тя е рекламно лице на British Airways. Влизайки в страната, всички чужди спортисти виждаха голям постер до летище Хийтроу, на който бе ликът на Енис и думите: „Добре дошли на наша територия.“
Тя има сделки с Jaguar, Powerade, Aviva и Olay. Експерти изчисляват, че Енис има потенциал за доходи от 3 млн. долара за година.
4. Юсейн Болт, спринт
Миналата година Болт е спечелил около 20 млн. долара. В Лондон той спечели 3 златни медала, единият от тях със световен рекорд (с щафетата).
Болт има договори с Puma, Gatorade, Hublot, Virgin Media, Visa, Nissan Motor и др.
Дори и да не участва в Рио де Жанейро, Болт ще продължи да бъде доходоносно рекламно лице поне до 2016 г.
3. Габи Дъглас, спортна гимнастика
Тя стана звезда буквално само за няколко минути, благодарение на перфектното си съчетание.
Преди Лондон тя имаше само няколко малки договора с Procter & Gamble и Kellogg и нямаше главен спонсор. Това обаче много скоро ще се промени.
2. Миси Франклин, плуване
17-годишната Миси Франклин е новата звезда на САЩ в плуването.
Тя спечели 4 златни медала, въпреки че все още не е завършила гимназия.
1. Майкъл Фелпс, плуване
В Лондон той циментира статута си на най-великия плувец до момента. Той има общо 22 олимпийски медала, 18 от които златни. Това е повече от всеки друг спортист в света, не само плувец.
Фелпс обяви, че се оттегля и няма да участва на следващата Олимпиада.
Той има много рекламни договори (със Speedo, Visa, Omega, Nike), които продължават до 2016 г. Дори и да не е в басейна, неговите доходи са сигурни поне за няколко години напред.