Колко плащат компаниите за изработка на лого?
Логото на една компания е много важно – то трябва да бъде запомнящо се и елегантно, да гарантира разпознаваемостта на една марка.
Кой измисля логата на компаниите и колко струва това?
Вижте някои примери:
Coca-Cola: 0 долара
Логото на компанията е създадено от нейния основател Франк Робинсън през 1886 година. Робинсън измислил и името – според него двете букви С щели да стоят много запомнящо се.
Той експериментирал много като писал името на компанията с най-различни шрифтове, докато се спре на добре познатото ни изписване.
Google: 0 долара
Логото на компанията е претърпяло някои промени в последните години. Оригиналният дизайн е на един от основателите - Сергей Брин. То е измислено през 1998 година.
Twitter: 15 долара
Twitter е избрала снимката на птичето от iStockphoto, като са си закупили правата за ползването й – 15 долара.
Автор на рисунката е британски художник, живеещ в Япония – Саймън Оксли. Той е получил само 6 долара хонорар за рисунката.
Nike: 35 долара
Един от основателите на компанията – Фил Найт е закупил правата над „запетайката“ от студентката по дизайн Каролин Дейвидсън през 1971 година.
Той преподавал в университета, в който тя учела, и един ден я чул да се оплаква, че няма средства, за да си купува платна за рисуване. Той й предложил 2 долара на час, за да рисува графики. Тя направила и логото.
“Не съм възхитен, но може би с времето ще ми хареса,“ казал Найт, когато видял логото за първи път.
Enron: 33 000 долара
През 90-те години Пол Ранд е получил хонорар от 33 000 долара, за да измисли лого за компанията. Той е автор и на логата на други големи компании като ABC, IBM, UPS, NeXT, и Westinghouse.
NeXT 100 000 долара
Пол Ранд е създал логото през 1986 година по поръчка на Стив Джобс.
Олимпиадата в Лондон 2012: 625 000 долара
Организационният комитет на Игрите е похарчил 625 000 долара за логото, което бе и доста скандално. Негов автор е Улф Олинс, който го е направил през 2007 година.
Дизайнът имаше доста противници.
Pepsi: 1 млн. долара
През 2008 година Arnell Group направи нов дизайн на логото на компанията на цената от 1 млн. долара.
BBC: 1.8 млн. долара
Новото лого на ТВ канала бе представено през 1997 година.
BP: 211 млн. долара
Логото на компанията е измислено през 2008 година и то струва рекордните 211 млн. долара!
По него е работила рекламната агенция Ogilvy & Mather, като те изтъкват, че са създали не само лого, но и са работили по промяна на имдижа и посланието на марката.