По повод поредния фалит на български туроператор експертите напомнят, че интересите на туристите у нас при този начин на организиране на ваканция са защитени от задължителна застраховка.

Отговорност за правата на клиентите носи изпращащата туристическа агенция.

Ако тя е българска, по закон трябва да притежава задължителната застраховка "Отговорност на туроператора". Номерът на тази застраховка се вписва в договора за пътуването.

При фалит или неплатежоспособност на вашия туроператор, първо реагират хотелиерите, които искат да си заплатите престоя отново. Транспортът до България също ще е за ваша сметка.

Експертите съветват да събирате фактурите за допълнителните си разходи и след като се върнете, да ги представите за осребряване на застрахователя на вашата туристическа агенция.

Застрахователите не могат да откажат плащането, но обезщетението няма да покрие на 100% вашите разходи, предупреждава Нова телевизия.

Това се получава, защото самолетните билети, например, когато се закупуват в последния момент, са много по-скъпи от чартърния полет, по който застрахователните компании пресмятат загубите си.

Експертите изчисляват, че в най-добрия случай застрахователите могат да ви възстановят до 50% от направените допълнителни разходи.