Барозу: Метрото представя София като модерен град с желание да инвестира в бъдещето
Председателят на Европейската комисия Жозе Мануел Барозу поздрави София с официалното откриване на втората линия на софийското метро, предаде БГНЕС.
Барозу подчерта, че завършването на този проект доказва, че София е модерен град с желание да инвестира в своето бъдеще и в бъдещето на своите граждани.
Този проект служи като добър пример за устойчив и интегриран обществен транспорт, а планираното му разширение към летище София, ще осигури по-бърза връзка с останалата част от Европа и света, каза още председателят на ЕК.
Той допълни, че новият метродиаметър е чудесен пример за това какво може да се постигне с помощта на европейските фондове. Барозу каза още, че проектът стимулира икономиката и прави движението в градска среда по-бързо.
"Този проект е точно това, което имаме предвид, говорейки за зелено и устойчиво развитие. Това е онази добавена стойност, която ще води занапред посоката на развитие на кохезионната политика на ЕС", добави Барозу.
На откриването на втория диаметър на софийското метро присъства президентът Росен Плевнелиев и министър-председателят Бойко Борисов, кметът на София Йорданка Фандъкова, министри и представители на Столична община.
Пресичането на двете линии на метрото Люлин - Младост и Надежда - Лозенец ще става на пл. "Св. Неделя", където има изградена подземна връзка между двете станции. „Втората линия на метрото започва от кв. „Обеля", през жк. „Надежда", Централна гара, пл. „Света Неделя", НДК, бул. „Черни връх". Той е с обща дължина 11 км с 11 метростанции, като 1.3 км от трасето е надземно, останалата част е подземна", посочи за Дарик директорът на Метрополитен Стоян Братоев.
Единичният билет за метрото запазва стойността си от 1 лв., но месечната карта вече ще струва 35 лв. Досега столичани плащаха по 23 лв. за подземната железница, колкото струва картата за една линия на градския транспорт.
„Освен единични билети за метрото има т.нар. електронни билети със зареждане за многократно пътуване, който е 0.80 лв. Третото е картата. Досега карта само за метро нямаше, а се ползваше карта за една линия на градска мрежа", обясни Братоев.
С пускането на втория лъч на метрото превозваните пътници дневно от 185 хиляди ще достигнат 380 хиляди души. Очаква се с новите метростанции трафикът да намалее с около 20 процента.
С новия метродиаметър общата дължина на метрото в София достига 31 километра, с общо 27 метростанции.
Очаквайте видео от официалното откриване на втроия метродиаметър в София.