Броени дни след тържественото откриване на новия лъч на метрото се появиха и сигналите за неудобства в подземната железница.

През последните 3 години подземната железница е глътнала близо 400 милиона лева, а новият метродиаметър ни позволява да стигнем от Обеля до Лозенец за около 20 минути.

Въпреки всички предимства, оказва се, че удобствата за гражданите биха могли да бъдат повече.

Най-големият проблем за пътниците е, че се ориентират трудно, особено ако са гости на града.

На пероните липсват така наречените хоризонтални схеми на спирките, а голямата указателната карта е трудно разгадаема за някои.

Електронните табла, които посочват кога ще пристигне следващата мотриса, не функционират. Откакто е открита новата линия, влаковете се движат на по-голям интервал - между 7 и 10 минути.

В цялата мрежа на подземната железница има обществени тоалетни само на четири гари - "НДК ", "Сердика II", "Централна гара" и "Софийски университет".

Ако пък искате да смените посоката си на движение, при станция Обеля ще трябва да минете през касите още веднъж.

Столичният "Метрополитен" вече подменя табелите във влаковете, където станция "Европейски съюз" беше отбелязана със старото си име "Свети Наум", съобщи bTV.

От столичния "Метрополитен" съобщиха, че тези неудобствата са незначителни, имайки предвид работата, която са свършили в последните години.

От обслужването на метрото обясниха, че дребните неуредици ще бъдат изгладени в близко бъдеще. Що се отнася до липсата на тоалетни - такива няма да бъдат изградени заради съображения и правила за сигурност.