Сексът в рекламите – как започва всичко
Всички знаят, че сексът продава. За това и рекламите го използват, някои по-завоалирано, други не толкова.
Вижте как се развива историята на секса в рекламите:
1893 година
Това е рекламата на Gold Dust “Жена на 14-часов работен ден“. По онова време жените в рекламите са домакини, чиято цел в живота е да успеят да изчистят къщата преди съпругът им да се прибере вкъщи.
1908 година – първият секс символ
През 1908 година се появява първият секс символ. Това е жената от рекламата на Coca-Cola - Gibson Girl.
1915 година
Това не е реклама, а постер, приканващ войниците към повече целомъдрие, тъй като по онова време венерическите болести са се разпространявали със заплашителна сила сред тях. Постерът информира младежите, че „само глупак харчи парите си, губи часовника си, хваща сифилис и се хвали, че си е прекара добре“.
1930 година
За първи път се рекламира идеята за сексуално образование.
Втората световна война
Още един постер, който предупреждава войниците за венерически болести.
1958 година
Рекламата с Мерилин Монро маркира началото на ерата (която все още продължава), в която сексът се използва като инструмент за продажба на всякакви стоки, дори нямащо нищо общо с него.
1973 година
Кампанията на Playboy “Какъв човек чете Playboy”. Всъщност тази реклама по онова време е била революционна – за първи път се говори за това, че и мъжете могат да бъдат обект на сексуално желание.
80-те години -
Брук Шийлдс в рекламата на дънки Calvin Klein разбуни духовете, не само заради това, че кадрите са секси, а заради това, че тя е само на 15 години.
1989 година
Филмът „Когато Хари срещна Сали“ за първи път задава въпроса „Могат ли мъжете и жените да бъдат просто приятели?“ И до днес не сме си отговорили на този въпрос.
1992 година
Benettonсъс скандална реклама, наречена "Pieta". Тя показва умиращия от СПИН Дейвид Кърби.
2000 година
Рекламата на Ив Сен Лоран „Опиум“ със Софи Дал бе спряна във Великобритания, където рекорден брой граждани се оплакаха от нея.
2007 година
Dolce & Gabbanna отидоха твърде далеч. В кампанията Ready to Wear показаха сцена, която много прилича на групово изнасилване. Рекламата бе свалена.
2011 година
В последните години в рекламите започват да се появява и гей сексуалност. Такъв е случаят с кампанията Unhate на Benetton.