McLaren Automotive Ltd., известна основно със своя отбор във Формула 1, ще започне доставките на своя суперавтомобил P1 с цена 700 000 паунда (1.1 млн. долара) през втората половина на следващата година като част от конкуренцията си с Ferrari SpA, пише Bloomberg.

“Ще започнем доставките първо в Европа, а Япония ще последва малко след това,” казва управляващият директор Антъни Шериф. Подробностите около колата, в това число вида двигател, ще бъдат обявени на автомобилното изложение в Женева през следващата година.

P1, която е наследник на F1, най-бързата кола на пътя през 1998 г., беше показана на автомобилното изложение в Париж, а Шериф се надява това да удвои годишните продажби на McLaren до четири години.

Суперколата ще катапултира McLaren в същата лига като One-77 на Aston Martin и Veyron на Bugatti и ще подсили продуктовата й гама, така че да може да се конкурира с Ferrari, според Йошиаки Кауано, анализатор в IHS Automotive.

Годишните продажби на суперавтомобили, чиято цена е над 400 000 швейцарски франка (432 000 долара), почти ще се удвоят до 3 286 през 2014 г., в сравнение с 1 731 през 2010 г., според оценки на IHS. Ръстът в продажбите ще дойде основно от Северна Африка и Азия, смята Кауано.

Ferrari очаква да продаде 7 400 автомобила през тази година и ще е близо до постигането на рекорд, прогнозира председателят на компанията Лука ди Монтиземоло през миналия месец. През март компанията представи четириместния си модел FF на цена от 260 000 евро.

McLaren ще произведе не повече от 500 броя от модела P1, което ще гарантира ексклузивност на неговите собственици, заявява Шериф.

McLaren разчита на нови модели, за да се конкурира с принадлежащата на Fiat SpA Ferrari и с Lamborghini, която е на Volkswagen AG, при продажбите на суперавтомобили. Базираната в Уокинг, Великобритания също така планира да увеличи дилърската си мрежа в Азия, в това число и в Китай.

McLaren ще има осем представителства в Китай до началото на 2014 г., като първите четири ще отворят врати през първата половина на следващата година.

Компанията цели да увеличи годишните си продажби до 3 000 автомобила до около 2016 г., добавяйки по един нов модел всяка година, според Шериф. Глобалните продажби на Ferrari нараснаха с 9.5% до рекордните 7 195 автомобила през миналата година, водени от продажбите в САЩ и Китай.

McLaren засега няма планове да прави първично публично предлагане на акции, заявява Шериф.