Google харчи повече от всякога за лобизъм
Google изглежда се подготвя за евентуално антимонополно дело срещу компанията, което може да бъде заведено от Щатската търговска комисия (FTC).
Google вече е похарчила 13.1 млн.долара за лобизъм през първите три тримесечие на 2012 г., в сравнеие с похарчените 9.7 млн. долара за цялата 2011 г.
Сред главните лобистки компании, наети от Google са Holland & Knight, Podesta, и Raben, за които са отишли около половин милион долара от разходите на Google за лобизъм, според OpenSecrets.org.
Под натиска от продължаващото антимонополно разследване на FTC и евентуалното съдебно дело, от Google са похарчили 4.2 млн. долара през третото тримесечие, в сравнение с 2.4 млн. долара, похарчени за същото тримесечие на предходната година, според Politico.
От FTC се опитват да разберат дали Google e манипулирала подреждането при резултатите от търсенето, за да дава на своите продукти YouTube, Google Maps и Google Shopping нелоялно предимство пред другите конкуренти.
Microsoft, която е един от най-големите критици на Google и конкурент в търсенето в интернет, е похарчила само 1.9 млн. долара през последните три месеца.