Застраховането е най-сложната индустрия за потребителите по света
Общото застраховане е най-сложната за потребителите световна индустрия. Това става ясно от последната класация за простота на търговските марки – Global Brand Simpllicity 2012 г., изготвяна от Siegel+Gale.
С едва 257 от 1 000 възможни точки, общото застраховане се нарежда на последно място по простота за потребителите сред общо 25 сектора в подредбата по отрасли. Точно пред него – на предпоследно място е здравното осигуряване с 354 точки.
И трите застрахователни бранда в световната класация по търговски се нареждат сред 15-те най-непонятни. Allianz дори е на предпоследното 93-то място, като само Rayanairе по-назад. Само две места по-нагоре – на 91-ва позиция е АХА, а най-добре представилият се застраховател ING e едва осемдесети.
Здравното осигуряване е представено от една търговска марка – Bupa и тя е на 88-о място.
Склонни ли са обаче потребителите да плащат повече за по-простите продукти и услуги. В една от най-интересните си части компанията изследва стремежа към простота. Така проучването е установило, че купувачите са склонни да отделят до 5.5% по-високи суми за по-опростени застраховки и между 6.1 и 6.5% повече за да си опростят живота при здравното осигуряване.
Оценката на търговските марки се базира на отговорите на въпроси, свързани с продуктите и услугите, както и комуникацията и взаимоотношенията между потребителите и съответните компании.
Подредбата на индустриите зависи от „мъчнотията на взаимодействието с компаниите от съответния сектор и това как се представят техните комуникации по отношение на лесното разбиране, прозрачността и чесността, грижата за клиентите, иновациите и полезността“.
На другия полюс е Google, а и като сектор интернет търсачките също заемат първото място по простота. В топ 5 на най-ясните за потребителя търговски марки и веднага след Google се нареждат McDonald’s на второ място, IKEA - на трето, C&A – на четвърто и Apple– на пето място.