Застрахователна пропаст в размер на 10 трлн. евро откри Swiss Rе в последния си доклад, посветен на европейското застраховане.

Колосалната сума се образува от разликата между финансовите провизии, които имат отделните хора в 14 европейски страни, и средствата, от които те биха се нуждаели, при преждевременна смърт на човека, от чито доходи се издържат.

Недозастраховаността на европейците с полици за живот е изчислена на базата на допитване до 15 хил. потребители в Австрия, Белгия, Дания, Франция, Финландия, Германия, Италия, Холандия, Норвегия, Полша, Испания, Швеция, Швейцария и Турция, уточняват от презастрахователя.

Финансовата криза нанесе тежък удар върху доверието в държавните пенсионни системи. В същото време потребителите не осъзнават нуждата от трупането на лични финансови резерви, според анализа.

Нещо повече, хората не дори проявяват липса на склонност да закупуват застрахователни продукти по няколко конкретни причини, пише insurance.bg.

Цената – застраховките се считат за твърде скъпи

Докладът разкрива огромната нужда от финансова протекция, а животозастрахователната индустрия е в уникалната позиция да запълни тази празнина на достъпни цени за птребителите, според Swiss Re.

Основната причина за недостатъчното проникване на застраховките Живот е в това, че много потребители не могат да си ги позволят.

В същото време изследването показва, че в страните от Еврозоната, където срочните застраховки живот са сравнително добре известен продукт, потребителите са готови да платят между 22 и 30 евро на месец за животозастрахователно покритие от 100 000 евро.

Застрахователната индустрия трябва да акцентиратна това, че дори и ниското ниво на покритие е по-добре от никакво.

По-лесни за разбиране продукти

Има две неща, върху които застрахователите трябва се концентрират комплексно. Първото са формулировките на условията по договорите и подробностите около самите продукти.

Второто се отнася до самия процес на тяхното прилагане. И двете може да отблъснат клиента от евентуална продажба.

Прости и прозрачни продуки, фин процес на продажбите са ключови за успеха, се казва в доклада.

Доверието е ключово

Начинът, по който се дистрибутират продуктите, влияе силно, както на комфорта на потребителя при покупката, така и на доверието към съответния продукт.

Изненадващо, но интернет се счита за най-надеждният източник на съвети, следван от самата застрахователна компания. Банките са едва на пета позиция, което показва относителната липса на доверие, явно вследствие от финансовата криза.

Повечето потребители биха се чувствали относително или съвсем комфортно, купувайки застрахователно покритие през сайтовете за сравнения или чрез техния работодател.

Едва след това се нареждат традиционните канали за продажба като чрез независими съветниции и застрахователните служители по продажби.

Застрахователната трябва да стане първа инстанция в областите, където държавите правят икономии, заявяват още от Swiss Re.

За да постигнат това компаниите трябва да работят в унисон с държавните органи, за да образоват потребителите и да изтъкнат алтернативните начини за запълване на празнината между общественото осигуряване и потребителските нужди.

Застрахователите трябва да се насочат към разработването на продукти за запълване на вакуума. Важно е да се фокусират първо върху разбирането на потребителските нужди, а след върху това да предоставят потребителска стойност, която да съответства на цената, за да посрещнат тези нужди“, казва Брус Худкинсън, който ръководи здравното и животозастраховането за континентална Европа в Swis Re.