Бизнесът, който спечели от Санди
Докато историческата буря Санди вилнееше из американския Североизток, прекъсвайки електричеството и парализирайки трафика в Ню Йорк и извън него, американският предприемачески дух имаше своя момент на процъфтяване.
Джовани Ернандес, специалист по подрязване на дърветата, работещ в богатото градче Милбърн, в Ню Джърси, заяви в интервю за местни медии, че хората направо полудели по неговите услуги и той получавал по стотици телефонни обаждания заради прекършени дървета в частните имоти.
"Хората искат да дойдем веднага, но ние не можем да стигнем при тях, защото всички електропроводи са все още на земята", казва Ернандес.
В сряда, първия ден след бурята, когато хората се опитаха да се върнат към обичайното ежедневие, много собственици на магазини и улични търговци се активизираха, за да извлекат максималното от тази рядка бизнес възможност.
Лошите новини за собствениците на къщи са чисто и просто добри новини за строителните фирми и за търговците на стоки за дома, много от които имаха трудности в последните години, когато цените на жилищата в САЩ се сринаха, а безработицата нарасна, коментира Ройтерс.
В Западен горен Манхатън кварталният магазин "Бийкън - бои и железария" е бил пълен с клиенти, чакащи на дълги опашки, за да бъдат обслужени. Бензинът и генераторите се оказали най-търсените стоки в целия район, където хората дълго пътуват до работа.
Опашките пред бензиностанциите пък били изпълнени с изнервени хора, защото повече от половината от бензиностанциите в района на Ню Йорк и Ню Джърси са останали затворени заради изчерпване на горивото и спирания на тока, казват представители на бранша.
Разбира сеq цените скочили рязко, разказаха хората в засегнатите райони. Таксиметровите апарати не всеки път били включени, а ниските такси при ранно паркиране били тотално забравени, съобщи bTV.
Заради бурята поскъпнали и обичайни неща като кафето и сладкишите. Някои собственици на магазини и кафенета разбрали, че не трябва да полагат особени усилия, за да привлекат клиентите, чувстващи се обхванати от клаустрофобия, прекарали часове наред затворени у дома.
По-големите вериги магазини в района също се опитали да привлекат клиенти по време и след Санди. Barneys в Ню Йорк организирали разпродажба, наречена "Върнете се към обичайния ритъм на живот, но със стил". Тя започнала в полунощ в понеделник срещу вторник, малко след като ураганните ветрове на Санди започнали да намаляват.
Със светкавична рекламна кампания по електронната поща магазинът обявил, че прави намаления на японския зелен чай за успокоение, както и на комплекти игра на табла.
Някои хора пък буквално давели мъката си от щетите, причинени от бурята, в магазините за спиртни напитки. От тази възможност бързо се възползвал намиращият се в Бруклин магазин за вина и спиртни напитки Гнарли.
Той останал отворен от неделя до вторник и дори в периодите на бурни пориви на вятъра потокът от клиенти не секнал. "Неделя ни беше най-натовареният ден в годината досега. Продажбите бяха също толкова добри като на Бъдни вечер миналата година", похвали се управителят на магазина Бен Розентал.