Suzuki се изтегля от американския пазар
След близо три десетилетия Suzuki Motor Corp. се изтегля от американския пазар, с което ще последва Saab Automobile и Isuzu Motors Ltd., чийто бизнес в страната не беше печеливш.
Suzuki ще спре продажбата на нови автомобили в САЩ, но ще продължи да предлага мотоциклети, ATV-та и двигатели за лодки, заявиха от японската компания. Американският дистрибутор на Suzuki пък подаде заявление за съдебна защита от кредитори.
Изтеглянето слага край на бизнеса на Suzuki в САЩ, който започна през 1985 г. Компанията така и не успя да спечели американските потребители, както го направиха Toyota Motor Corp и Honda Motor Co. Този ход ще помогне на Suzuki, която има най-малък дял от американския пазар сред азиатските автопроизводители, да се концентрира върху запазването на лидерството си в Индия, където се сблъсква с все по-голяма конкуренция от Hyundai Motor Co.
Продажбите на Suzuki в САЩ ще бъдат спрени, след като настоящите й стокови запаси се свършат, заяви говорител на компанията.
Щатският дистрибутор на Suzuki, American Suzuki Motor, се съгласи да започне реорганизация на дейността си, след като подаде заявление за фалит. Подразделението, което е изцяло собственост на Suzuki, е имало 346 млн. долара задължения и 233 млн. долара активи към 30 септември.
Продажбите на Suzuki в САЩ падат с 4.7% до 21 188 автомобила за първите десет месеца на годината, което й отрежда пазарен дял от 0.2%. За сравнение пазарният дял на Toyota е 14.4%.
След изтеглянето на Suzuki, Mitsubishi Motors Corp. ще остане най-малкият японски автопроизводител в САЩ. Продажбите на Mitsubishi през тази година падат с 29% до 50 103 автомобила, което е намалило пазарния й дял от 0.7 до 0.4%.
Акциите на Suzuki поскъпнаха с 0.7% до 1 847 йени в края на днешната сесия в Токио. Книжата на компанията са поскъпнали с 16% от началото на годината.
Suzuki стъпи на американския пазар през 1985 г. с компактния SUV модел Samurai. Най-успешната година на компанията в САЩ е 2007 г., когато успява да продаде 102 000 автомобила.
С решението си Suzuki последва японския производител на камиони Isuzu, която спря продажбите в САЩ през 2009 г.
Saab пък продаде последните шест коли в САЩ през юли.