Много компании имат наистина огромни рекламни бюджети. Само 36 компании в САЩ обаче харчат по над 1 млрд. долара за реклама годишно, според Advertising Age.

Най-скоро присъединилата се компания към този елитен списък е Apple. Останалите компании в него са от всевъзможни сектори от потребителски стоки до телекомуникации.

Ето и кои са 10-те компании, които харчат най-много за реклама в САЩ:

10. Walt Disney Co - 2.112 млрд. долара

Разходите на Walt Disney за реклама нарастват с 9.3%, в сравнение с миналата година. Ще бъде интересно да се види какво ще се случи, след като медийният гигант придоби компанията на Джордж Лукас Lucasfilm.

9. L'Oréal - 2.124 млрд. долара

Базираната във Франция компания е похарчила невероятните 709 млн. долара само за реклама в списания.

8. American Express Co - 2.125 млрд. долара

American Express спечели няколко награди за рекламни кампaнии през миналата година, между които и за реклама във Facebook.

7. Ford Motor Co - 2.14 млрд. долара

По-рано тази година от Ford обявиха, че планират да увеличат рекламата си във Facebook, докато от General Motors пък казаха, че планират да ограничат разходите си за реклама в социалната мрежа.

6. JPMorgan Chase & Co - 2.35 млрд. долара

Банката е увеличила разходите си за реклама с 22.3% от миналата година насам.

5. AT&T - 2.36 млрд. долара

Повечето компании в тази класация са увеличили рекламния си бюджет, в сравнение с миналата година, докато AT&T го е намалила с 21%.

4. Comcast Corp - 2.47 млрд. долара

Comcast стана най-голямата щатска медийна компания, след като придоби NBC Universal през 2011 г. Компанията харчи голяма част от рекламния си бюджет за реклама на филми и за марката Xfinity.

3. Verizon Communications - 2.52 млрд. долара

Verizon е харчи близо половината от рекламния си бюджет за телевизионни кампании.

2. General Motors Co - 3.1 млрд. долара

GM оряза бюджета си за реклама във Facebook в размер на 10 млн. долара точно пред IPO-то на социалната мрежа по-рано тази година.

1. Procter & Gamble Co - 4.9 млрд. долара

P&G е похарчила невероятните близо 2 млрд. долара само за телевизионна реклама. Това е най-големият рекламодател на планетата, който харчи 10 млрд. долара за реклама в световен мащаб всяка година.