Китай навлиза в епохата на Twitter
Преди пет години нито един от участвалите тогава в редовния конгрес на Китайската комунистическа партия (ККП) нямаше представа какво е туит и какво е хипервръзка, предаде Асошиейтед прес.
Този път обаче десетки депутати на партийния конгрес в Пекин, сред тях и внукът на Мао Цзедун, активно туитват, за да споделят мисли и впечатления. С други думи - политическият преход в Китай стана обект на публикации в микроблога.
Партийните активисти прегърнаха социалните медии с небивал ентусиазъм, надявайки се, че така ще успеят да насочват общественото мнение и да предизвикат интерес към случващото се на конгреса, посочва АП.
Основни теми в ККП-туитовете е 90-минутният доклад на генералния секретар Ху Цзинтао, снимки на делегати на площад "Тянанмън", на украсата от цветя и бляскавите полилеи в Големия дворец на народа, където заседава конгресът.
Държавните вестници публикуват интервюта, взети в Twitter, и са създали собствени микроблогове, чрез които информират за онова, което става в заседателната зала.
Но интернет - и съответно социалните мрежи - е двупосочна улица, която хората използват, и за да критикуват и осмиват управляващата партия, отбелязва БТА. В някои публикации поведението на делегатите на конгреса на ККП се сравнява с масовата истерия, която настъпва по време на речите на Ким.
"Като че ли за една вечер се върнахме в Северна Корея", писа в социална мрежа главният редактор на пекинското икономическо списание на английски език "Обзървър". Повод за този коментар е туит на делегатка, която споделила, че пет пъти плакала по време на речта на Ху Цзинтао.