С 10% по-малко ще бъде потреблението на дрехи и обувки по коледните и новогодишните празници. Това прогнозират от Българска ритейл асоциация. От бранша отчитат свиване на потреблението и ограничаване на бюджета за подаръци.

Кризата направи българина по разумен при управление на бюджета си. Приоритет в разходите е храната и консумативите, а дрехи и обувки купува, когато има нужда от тях.

От бранша очакват по празниците подаръците да бъдат по-символични и по-практични. Хората имат ограничен бюджет и са готови да правят компромис с качеството. Дрехите не са приоритет в разходите на никое домакинство.

Дребните търговци признават, че търпят загуби и от магазините за дрехи втора употреба, но са съгласни, че клиентът определя пазара, съобщи ТВ7.

Именно кризата направи търговците изобретателни, роди големите намаления, продажбата на стоки "две в едно" или промопакет с трета покупка за 1 стотинка. Търсенето на по-евтини продукти създаде и манията да се пазарува от намаление на намаление, от разпродажба на разпродажба.