Личните данни - ресурс за 300 млрд. евро
До 2020 г. търговията с лични данни в интернет ще възлиза на 300 млрд. евро на година, сочи доклад на американска консултантска фирма.
В мрежата те се използват масово за таргетираната реклама от големите компании. Затова много специалисти гледат на личната информация като на ресурс.
Масовото използване на личните данни е в основата на бизнес моделите на Google, Facebook или Twitter. Властите редовно се допитват до събраната от компаниите информация за интересите ни, навиците ни и за предпочитанията ни относто стоки и услуги.
На практика, информацията ни в интернет се превръща във важен икономически и политически ресурс. Именно затова и много услуги, като социалните мрежи, са безплатни.
Различните страни по света обаче, прилагат различни ограничения за използването на лични данни, посочва ТВ7. Регионалните филиали на интернет гигантите редовно попадат в полезрението на Европейската комисия.
Брюксел разпореди на Google да осигури по-добра защита на потребителите си. Контролът върху използването на информацията ни както от самите нас, така и от независими институции обаче, остава много слаб в глобален мащаб.