Според прогнозите на компанията за проучвания comScore за един ден американците ще похарчат за онлайн пазаруване над 1.5 милиарда долара

В САЩ приключиха четирите почивни дни, които се сливат за Деня на благодарността. По традиция те откриват сезона на празничното пазаруване за Коледа, но активното пазаруване продължава и днес, информират Асошиейтед прес и ИТАР-ТАСС.

След "черния петък" в САЩ идва "кибер понеделникът" - денят на големите разпродажби в интернет магазините.

Според прогнозите на компанията за проучвания comScore за един ден американците ще похарчат за онлайн пазаруване над 1.5 милиарда долара, което е с 20 процента повече от миналата година. Те са привлечени от факта, че търговците увеличават отстъпките, за да накарат купувачите да посетят сайтовете им, отбелязва АП, пише БТА.

Анкета сочи, че повечето американци, работещи в офиси, планират днес да си купят необходимите стоки, като не се отделят от служебния компютър. Според специалисти най-много онлайн покупки ще бъдат направени по обяд.

Експертите отбелязват, че благодарение на голямото разпространение на мобилни устройва - сматфони и лаптопи - хората все по-малко имат нужда от настолни компютри, за да пазаруват онлайн.

Всяка година интернет магазините, стремейки се да догонят конкурентите си, започват разпродажбите все по-рано. Още в полунощ човек може да се снабди с много от желаните стоки на по-ниски цени - от обувки и дрехи до нови модели техника. Същевременно много интернет търговци започнаха да правят намаления още преди "черния петък".

По данни на Федерацията за търговия на дребно в САЩ през "черния петък" и последвалите почивни дни тази година американците са похарчили рекордните 59.1 милиарда долара (около 423 долара на човек).

В тези дни магазините са били посетени от 139 милиона американци, което е с 8 милиона повече, отколкото преди година. За първи път американците са похарчили над 1 милиард долара за интернет пазаруване.