Лусксозната марка автомобили Rolls-Royce, която е собственост на Bayerische Motoren Werke AG (BMW), планира да увеличи магазините си с 14% в рамките на пет годиниq в опит да привлече по-голям брой заможни клиенти, информира Bloomberg.

От Rolls-Royce имат за цел да увеличат броя на дилърите си от 105 на 120, за да достигнат до милионерите на пазари като Чили, Тайланд и Виетнам. Незасегнат от дълговата криза в Европа, базираният в Англия автопроизводител очаква обновената версия на модела Phantom на цена от 380 000 долара да й помогне да постигне рекордни продажби във втора поредна година, след като успя да достави 3 538 автомобила през 2011 г.

Rolls-Royce, която произвежда и модела Ghost, чиято базова цена е 246 500 долара и се конкурира с Bentley на Volkswagen AG, разчита на нарастващото богатство в Азия и Южна Америка. Броят на домакинствата с активи за над 5 млн. долара се очаква да се увеличава с между 3 и 5% годишно в следващите години, което ще създаде нови потенциални клиенти на марката.

Продажбите на марката намаляват с 14% до 726 автомобила през третото тримесечие. За първите девет месеца на годината 2012 г. продажбите падат с 4.7% до 2 326 автомобила.

След обновяването на модела Phantom през тази година Rolls-Royce планира да увеличи продуктовата си гама с нова разновидност на модел през 2013 г. От блога Carscoop пуснаха снимки на прототип базиран на модела Ghost.

Концентрацията на богатство се увеличава в развиващите се пазари. Азиатско-тихоокеанския регион изпревари Северна Америка по брой на милионерите през 2011 г., според проучването на Cap Gemini SA RBC Wealth Management.

За да привлече повече китайски купувачиq през миналата година Rolls-Royce създаде версия на своя модел Phantom, наречена Годината на дракона, чиято цена бе 1.2 млн. долара и която бе разпродадена за два месеца.