Chevrolet Spark EV е чисто електрическо удоволствие
Chevrolet Spark EV, моделна година 2014, представен вчера, непосредствено преди Автомобилното изложение в Лос Анджелис (Los Angeles International Auto Show) е динамичен електрически малък модел, оборудван с технологии за комуникационна свързаност.
Достъпният градски мини автомобил с пет врати има за цел да направи пътуването в него максимално приятно. Той ще се предлага на цени под 25 000 долара с данъчни отстъпки и стимули.
С Chevrolet Volt, Chevrolet заема над 50% от пазара на всички plug-in електрически автомобили в Съединените щати, а Spark EV залага на натрупания огромен експертен опит на на Chevrolet в областта на електрическите мотори и батериите.
Когато той се появи на пазара през следващото лято, се очаква Spark EV да бъде сред най-добрите модели по отношение на пробега и да бъде първият електрически автомобил, предлагащ възможност за бърз заряд, сертифициран по SAE (Combo DC Fast Charging), позволяващ на Spark EV да зарежда 80% от капацитета на батерията си за 20 минути.
“Когато създавате електрическа технология, позволяваща ускорение на този малък автомобил от нула до 100 км/ч за по-малко от осем секунди, на клиентите няма да им липсва бензиновото задвижване,” отбелязва Марк Ройс, президент General Motors North America.
“Volt, а сега и Spark EV, показват, че Chevrolet не само познава електрическото задвижване по-добре, от когото и да било, но знае как да осигури на клиентите повече удоволствие.”
В интериора на Spark EV важните функции на автомобила са ясно и интуитивно изобразени на един от двата конфигурируеми, седем инчови LCD дисплея с висока резолюция, включващи прибор, показващ предполагаемия, оставащ пробег, базиран на вида на шофиране и други условия.
Spark EV също ще поддържа водачите музикално свързани с ексклузивното радио на Chevrolet MyLink, което е включено в стандартното оборудване и сигурно предава базирана на смартфон информация – включително приложения и за напълно функционалната навигация BringGo, TuneIn, глобално интернет радио, Pandora и Stitcher – в автомобила. Приложението Siri на Apple може да се използва от клиенти със съвместими (4S и по-нови) телефони iPhone.
В допълнение към изброените по-горе пазари, включващи Калифорния и Южна Корея, Spark EV също ще се продава в различни продажбени центрове в Орегон, Канада и други пазари по света. Spark EV ще има достъп до лентите разрешени само за автомобилите с повече пътници (high-occupancy vehicle lanes, HOV) в Калифорния.
Spark EV се задвижва от авангарден електрически мотор и акумулаторна система. Силовото предаване включва създаден от GM електрически мотор и коаксиално свързана трансмисия.
Мощността на мотора от 130 к.с. и въртящият момент от 542 Нм, гарантират моментно ускорение; батерията с капацитет от над 20 кВтч предлага един от най-добрите пробези в сегмента.
Началото на производството на мотора и трансмисията ще започне в началото на 2013 г. в завода за трансмисии на GM в Уайт Марш, щата Мериленд, край Балтимор. За първи път американски автомобилен производител произвежда както електромотора, така и трансмисията, за модерно електрическо превозно средство, в Съединените щати.
Spark EV е оборудван с батерията с дълъг живот, конструирана с цел висока надеждност и безопасност, която се предлага с с гаранция от осем години или 100 000 мили. Тя се състои от литиево-йонен пакет с тегло от 254 кг и обем от 133 литра, включващ 336 призматични клетки.
“Батерията на Spark EV премина през тестове с продължителност от над 200 000 часа и нашите глобални лаборатории, отбелязва Памела Флечер, главен инженер на Chevrolet електрически автомобили. “Тя е изключително надеждна и отговаря на същите условия като тази на Volt.”
Spark EV е първият напълно електрически автомобил в Северна Америка, който предлага опционално възможност за зареждане по сертифицирания по SAE бърз заряд с постоянен ток (Combo DC Fast Charge), позволяващ зареждане на батерията с 80% от капацитете и за около 20 минути. Бордовата зарядна система позволява три типа зареждане – DC Fast Charge, променлив ток 240V и променлив ток 120V.
С използване на куплунг с 240V, Spark EV се зарежда за по-малко от 7 часа. Собствениците могат да координират зареждането, в зависимост от времето на потегляне и или в зависимост на тарифите. Освен това те могат да следят автомобила от разстояние с помощта на компютъра си на OnStar.com и специалното приложение Chevrolet Mobile App осигурявано от OnStar Remote Link. Spark EV се предлага със тригодишна стандартно включване на услугите на OnStar.
В разработването на Spark EV, Chevrolet се е стремил да осигури на потребителите, колкото се може по-голям пробег с едно зареждане. Един начин да се осъществи това е с подобряване на аеродинамиката. С оптимизиране на всеки един детайл на автомобила, дизайнерите и инженерите по аеродинамика са добавили еквивалент от около 4 километра пробег в реални условия.
Цветовата гама на Spark EV включва Electric Blue, Black Granite, Summit White, Silver Ice и Тitanium. В интериора дизайнерите са създали комфортно и удобно пространство с мерки за намаляване на шума и комбинация от светли акценти в Electric Blue и хром.