Бизнес събития, промотиращи България, стартираха в Париж
На 29 ноември в хотел „Four Seasons George V” в Париж се проведе първото от серията международни събития, промотиращи инвестиционните възможности на България с цел привличане на преки чуждестранни инвестиции в страната.
Събитията се организират от Българската агенция за инвестиции, съвместно с водещата бизнес медия „Файненшъл таймс” и медийна агенция “Медиа Планинг Груп” - в обединение “Файненшъл Таймс – Медиа Планинг Груп”, с финансовата подкрепа на ОП „Развитие на конкурентноспособността на българската икономика” 2007 – 2013.
Събитието в Париж събра на едно място водещи представители от бизнеса и представители на български институции, както и утвърдени чужди компании, развиващи бизнес в България.
Вечерята се проведе под формата на кръгла маса, с панелна дискусия и активни дебати по различни акценти, касаещи инвестиционните намерения на бизнеса и конкурентните възможности на България, като инвестиционна дестинация.
Фокус на дискусията бе обсъждане на някои ключови сектори за страната – „Информационни и комуникационни технологии”, „Транспортно оборудване и машиностроене” и „Аутсорсинг на бизнес процеси”, „Храни и земеделие”.
Представители на правителството, в лицето на Негово Превъзходителство г-н Марин Райков (Посланик на България във Франция), г-н Борислав Стефанов (Изпълнителен Директор на БАИ) и г-н Стоян Мавродиев (Председател на Комисията по финансов надзор), приветстваха гостите и представиха инвестиционните предимства на страната – стратегическо географско положение, стабилна политическа и икономическа обстановка, конкурентни предимства на данъчната политика.
Представители на компании, инвестирали и развиващи бизнес в България, представиха от първо лице условията за бизнес и развитие в страната. Участници в панелната дискусия бяха изпълнителният директор на “Данон” за България – г-н Рено Шамонал, френският търговски представител в България – г-н Филип Шатиньо, председателят на Френската търговска камара, г-н Стефан Дьолайе, изпълнителният директор на “Виваком” – г-н Бернар Москени и г-н Никола Треан – изпълнителен директор на компанията “Аурубис”.
“Истината е, че движеща сила за бизнеса в България са хората, които правят така, че нещата да се случват. Моите надежди са, че България ще се превърне в хъб за френски инвестиции и са налице всички предпоставки за това”, сподели председателят на Френската търговска камара, Стефан Дьолайе.
Мнението му беше подкрепено и от г-н Шамонал, изпълнителен директор на “Данон” за България, който сподели, че в действителност историята на България винаги е била изпълнена с предизвикателства и това кара хората да бъдат търсещи, активни и такива, които намират решения.
“Българската икономика е една истинска европейска инономика”, потвърди и френският търговски представител в България г-н Шатиньо. По-нататък коментарите на участниците в панелната дискусия бяха фокусирани върху реалния опит в българската бизнес среда и възможностите, които те са превърнали в успешен бизнес модел в България.
Г-н Москени, изпълнителен директор на “Виваком” и г-н Треан, изпълнителен директор на “Аурубис”, акцентираха върху квалификацията на служителите в страната, които получават европейско образование и работят по международни стандарти, което допринася за конкурентните предимства на бизнеса в България.
Събитието бе посетено от над 30 делегати, водещи бизнес лидери от различни сектори, които спомогнаха за реализирането на оживена и полезна дискусия по темите.