Българските предприемачи не успяха да се възползват от истерията за края на света. Никой от тях не последва примера на колегите си от Запада да подготви специално парти за 21.12.2012 г.

Улисани в кавгите около пълната забрана за тютюнопушене, нито ресторантьорите, нито хотелиерите предложиха някаква възможност на любителите на теорията на маите за последния ден на Земята. Така пропуснаха да увеличат оборотите си, макар самите те да се оплакват, че приходите им са спаднали драстично след юни 2012 г.

"Това е много интересна възможност, жалко, че никой не се сети да се възползва от нея. Макар българите да са скептици, сме сигурни, че щеше да има желаещи да посетят добре организирано парти за края на света", коментират български ресторантьори.

"Ако някой беше предложил подобна възможност, щеше да си срине реномето и да загуби клиентите си. Всички щяха да решат, че е полудял", контрираха обаче туроператори, цитирани от вестник "Стандарт".

Застрахователите ни също няма да намажат от края на света. Оказва се, че българите изобщо не са се притеснили от предсказанията на маите и не са започнали да правят повече застраховки "Живот" или "Имущество". Компаниите също не са предвиждали специални пакети, посветени на последния ден.

Единствените, които се радват на печалби заради края на света, са издателите. Те отчетоха ръст на продажбите на книги, който се дължи основно на увеличеното търсене на произведения, посветени на маите и техните предсказания.