За луксозните стоки винаги ще има пазар, напук на кризата, твърдят техните вносители и търговци. Това са продукти, за които търсенето се увеличава паралелно с повишаването на доходите, според икономическите христоматии.

Именно високата динамика на търсенето е основният им отличителен белег, т.е. когато хората стават по-богати, купуват повече продукти на престижни марки. Но има и друг момент, в който една луксозна стока може да се превърне в обикновена спрямо различните нива на приходите.

Например, ако един богат човек спре да купува скъпи коли, а започне нова колекция - на яхти уникати, например, тогава луксозният автомобил се превръща в обикновена стока.

Българка, която внася истинска коприна от далечния азиатски пазар, казва, че за нейната стока, която също е част от луксозните продукти, клиенти има, съобщава ТВ7.

На качеството държат и в елитните бижутерийни магазини. Колекциите се множат с нови експонати на витрините, но не винаги продажбите са добри. За криза никой не говори.

Истина е, че в световен мащаб луксозните стоки са чувствителни към икономическите възходи и спадове. Не само марката, гаранцията за лукс също е важна при избора на скъп коледен подарък, например.

Категорично е едно - пазарът на луксозни стоки е вечен, или поне до края на света.