Ник Удман е на 36 години и е основател и главен изпълнителен директор на Woodman Labs, която произвежда и продава портативни камери под марката GoPro, използвани от практикуващите екстремни спортове.

Миналата седмица Foxconn купи 8.88% от компанията за производство на камери на Удман за 200 млн. долара.

Според Forbes Удман е мажоритарен собственик в компанията, която е основал. Дори и ако притежава само 51% от компанията, това означава, че той вече е милиардер и състоянието му се оценява на най-малко на 1.15 млрд. долара.

Идеята на Удман за неговата компания се ражда през 2002 г. докато кара сърф в Австралия и Индонезия.

За да финансират начинанието си Удман и съпругата му купуват 600 колана, направени от мидени черупки от пазар в Бали. Всяка им струва по 1.90 долара. Когато се завръщат в САЩ започват да обикалят по крайбрежието на Калифорния и да продават коланите за по 60 долара.

Със спечелените пари и заем от 35 000 долара от майка му Удман създава първия колан за камерата GoPro. Впоследствие му трябват две години, за да усъвършенства продукта. Семейство Удман правят първия си пробив през 2004 г. когато японска компания поръчва 100 колана за камера на по време на панаир за стоки свързани с екстремните спортове.

В крайна сметка Удман започва да прави и собствени камери и стойки. Почитатели на екстремните спортове започват да качват в интернет видеа заснети с камерите GoPro и така компанията набира популярност.

В момента камерите GoPro се продават за около 300 долара с всевъзможни приспособления за прикачване, а компанията има 150 служители.