Млад, блестящ и начело на социална мрежа. Не, не говорим за Марк Закърбърг, а за Захари Маркс, момче на 11 години, който адаптира принципа на Facebook за младежи под 16 години.

Всичко започва през 2011 г., когато момчето още няма необходимите години за регистрация във Facebook. Той обаче успява да излъже системата и получава достъп до милионите потребители на социалната мрежа. Това продължава, докато родителите му откриват истината и бащата деактивира профила, уплашен от рисковете, на които може да се изложи малолетния му син.

Захари решава да открие мрежа, в която да общува с приятелите си, да разменя снимки, видео и мултимедия и при това- да остане защитен от рисковете на мрежата. Напразно.

„Хвърлях по едно око на социалните мрежи за деца, които биха могли да се окажат и сигурни, и готини. Но никоя не ми хареса. Те бяха детински, лекомислени”, казва той. Така Захари Маркс реяава да създаде собствена социална мрежа.

Използва името Grom, което по думите му е в значение „млад предприемач, който учи бързо”. Grom Social е открита през ноември 2011 г.. като правилата са ясни: никой възрастен не може да си създаде профил в мрежата, освен ако не е част от семейството или приятел на младите потребители.

В САЩ и Канада мрежата има над 7 000 потребители към днешна дата и напълно отговаря на законовите норми отвъд океана. С едно изключение: тя няма право да ползва и предоставя данни на потребителите без съгласието на техните родители.