Френският автомобилен концерн Peugeot Citroën съобщи, че продажбите му в света са се свили значително през миналата година заради спада на автомобилните пазари в Югоизточна Европа и Франция и прекъсването на дейността му в Иран.

Световните продажби на автомобили са намалели с 16.5% на годишна основа до 2.97 милиона броя, съобщи БГНЕС.

"Компанията усеща с пълна сила трайния спад на европейските пазари", който се очаква да достигне между 3 и 5% тази година", коментира генералният директор на компанията Фредерик Сен-Жеур, цитиран в комюнике.

"2013 се очертава като още по-трудна година в Европа", предупреди той, но компанията смята да пусне нови модели, за да подкрепи продажбите си. Тя вече представи няколко нови модела миналата година, сред които Peugeot 208.

През 2012 г. продажбите на концерна в Европа са регистрирали спад с 15% до 1.76 милиона броя, а колите, предназначени за Иран, са намалели три пъти до 145 000. Компанията, която е партньор на американската General Motors, прекрати дейността си в страната през февруари миналата година.

Продажбите й обаче са се увеличили в Китай, където концернът присъства чрез двете си съвместни предприятия, и в Русия. Peugeot Citroën разчита на появата на два нови модела - Peugeot 3008 и 301, Citroën C4L и C-Elysée и на развитието на нова мрежа от концесионери, за да продължи да продава свои модели през 2013 г. на водещия автомобилен пазар в света.

Компанията е изпитала някои затруднения в Латинска Америка, където продажбите й са намалели. Водещият френски автомобилен концерн е продължил през миналата година да намалява зависимостта си от европейския пазар.

Делът на продажбите на коли, продадени извън Европа, е нараснал, достигайки 38% през 2012 г. спрямо 33% през 2011 г. Peugeot Citroën продължава да си поставя за цел да реализира половината от продажбите си извън Стария континент през 2015 г.