Стойността на дигиталната реклама в световен мащаб за първи път е надхвърлила 100 млрд. долара през 2012 г., според eMarketer, които прогнозират, че този бизнес ще нарасне с още 15.1% през тази година.

За сравнение, ръстът на дигиталната реклама през 2012 г. е бил 17.8%. Забавящият се темп на растеж изглежда е естествена последица от съзряването на индустрията. Колкото по-голяма става тя, толкова по-трудно расте.

Все още няма данни за ръста на цялата рекламна индустрия през 2012 г., но от Magna Global прогнозираха през миналия юни, че рекламният бизнес ще отчете ръст от 4.8% в световен мащаб.

По-бързият растеж на дигиталната реклама означава, че тя отнема по-голяма част от общия бизнес. От eMarketer смятат, че онлайн рекламата е съставлявала малко по-малко от 20% от целия рекламен бизнес. През тази година делът на дигиталната реклама ще бъде 21.7%. Двуцифреният растеж се очаква да намалява до 2016 г.

От eMarketer са установили, че най-големият ръст е отчетен извън така наречните зрели пазари. Разходите за дигитална реклама скачат с 55.8% в Близкия Изток и Африка през 2012 г. и с 38.4% в Източна Европа, в сравнение с 21.5% и 13.9% ръст за Северна Америка и Западна Европа, съответно.

Дигиталната реклама се появява на настолни компютри и лаптопи, както и на мобилни телефони и таблети и включва различните формати на реклама на тези устройства. В нея не влизат есемеси и емемеси.